Mazda Motor și-a anunțat rezultatele financiare și de vânzări pentru ultimul an fiscal, raportând vânzări globale în creștere, care au generat venituri și profit la niveluri record.
Constructorul japonez Mazda a vândut 1.241.000 de vehicule în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2024, cu o creștere cu 12% față de anul anterior. Volumul este de aproape 10% din vânzările Toyota, în același interval.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mazda a reușit performanțe fără precedent în cele 12 luni, cu ajutorul reducerilor de costuri și majorarea profitului. Veniturile au crescut cu 26%, la 4.827,7 miliarde yeni (aproximativ 30 miliarde de euro), ceea ce a dus la un profit operațional pozitiv pe întregul an de 250,5 miliarde yeni (1,59 miliarde de euro), cu 76% peste cel din anul anterior, și un profit net de 207,7 miliarde yeni (1,3 miliarde de euro), în creștere cu 45%.
America de Nord rămâne cea mai mare piață pentru Mazda, cu 514.000 de unități vândute în anul fiscal (+26% față de anul precedent), sprijinită de lansarea locală a modelelor Mazda CX-70 și CX-90, precum și de succesul susținut al modelului Mazda CX-50.
Pe piața internă, Japonia, Mazda a avut un rezultat în scădere, cu 160.000 de unități, adică -3% față de anul precedent.
China, o piață minoră pentru marca japoneză, a încheiat anul fiscal cu vânzări de 97.000 de unități (+15% de la an la an), rămânând totuși cea mai mare piață asiatică după Japonia.
În Europa, vânzările au crescut cu 13%, ajungând la 180.000 de unități, peste cele din Japonia, cu rezultate pozitive pe cele mai mari două piețe europene, Germania cu 46.000 de unități (+23% față de anul trecut), și Marea Britanie cu 29.000 de unități (+8%).
CITEȘTE ȘI Porsche pregătește „o investiție de proporții” în RomâniaPentru anul fiscal care a început, perspectivele Mazda sunt pozitive pentru toate regiunile, incluzând Europa, unde Mazda estimează vânzări de 183.000 de unități (+2% față de anul precedent). Vânzările la nivel global sunt preconizate să ajungă la 1.400.000 de unități.
Previziunile financiare țintesc vânzări nete de 5.350 miliarde de yeni (34,5 miliarde de euro), un profit operațional de 270 miliarde de yeni (1,7 miliarde de euro) și un profit net de 150 miliarde de yeni (967,7 milioane de euro) pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2025.