Mazda anunță o creștere a vânzărilor de 9% pe piața din România și o schimbare a preferințelor publicului pentru modelele din gamă.
Mazda a vândut în România, de la începutul anului, 1.416 autoturisme, cu 9% mai multe decât cele vândute în perioada similară în 2022. Datele sunt apropiate de cele privind înmatriculările (1.456 unități, creștere de 30%), diferențele fiind cauzate de specificul pieței românești, cu până la 90 de zile între vânzarea și înmatricularea a unui vehicul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După cum precizează compania, în 2023 s-a schimbat liderul în clasamentul celor mai vândute modele Mazda pe piața locală, deoarece Mazda3, modelul compact, a depășit, cu 440 de unități vândute, SUV-ul CX-30, care a înregistrat un volum de 393 de unități vândute. Pe locurile următoare s-au situat CX-5 (256 unități, creștere de 31%) și de CX-60, un SUV lansat la sfârșitul anului trecut, care a avut 145 de unități vândute.
Mazda s-a situat pe locul 12 în clasamentul celor mai vândute mărci din România, conform cifrelor privind înmatriculările, având al treilea cel mai mare volum vândut dintre mărcile japoneze, după Toyota (5024 unități) și Suzuki (2280 unități), depășind în schimb la mare distanță Nissan (438 unități), Honda (402 unități) și Mitsubishi (195 unități).
„Suntem încântați de rezultatele noastre în creștere pe durata primei jumătăți a anului 2023”, a declarat Cristian Rigu, Country Manager Mazda România. „Cifrele remarcă încrederea și aprecierea clienților noștri față de abordarea Mazda, care presupune un proces de fabricație de înaltă calitate grație maeștrilor Mazda Takumi, artizani cu experiență îndelungată în prelucrarea materialelor.
Totodată, ne bucurăm de succesul noului model Mazda CX-60, primul din gamă ce oferă tehnologia plug-in hybrid de la Mazda dar și noua motorizare diesel performantă cu șase cilindri în linie. Numărul de unități vândute în doar șase luni ale anului confirmă interesul crescut pentru primul SUV premium Mazda.”