Supremația Tesla la vânzările de mașini electrice în fața principalilor rivali, brandul Volkswagen, se menține chiar și pe piața de origine a germanilor, acolo unde familia de modele ID nu reușește să depășească Model Y și Model 3.
Marca Volkswagen a înmatriculat în primele șase luni ale anului, pe piața din Germania, 34.412 autoturisme complet electrice, ceea ce reprezintă 15,6% din totalul vânzărilor mărcii pe această piață (260.470 de autoturisme), după ce luna iunie a adus un volum în creștere, de 8.831 autoturisme.
În același timp, cea mai mare marcă de automobile electrice din lume, Tesla, a reușit să-și mențină poziția de lider și pe piața din Germania, cu 36.382 de autoturisme înmatriculate, cu un volum dublu față de cel din anul anterior.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În urmă cu un an, brandul VW conducea detașat, după prima jumătate a anului, în fața americanilor, chiar dacă diferența era la limită. VW înregistra peste 7000 de exemplare ID.4 și ID.5 vândute, dar și peste 6000 de ID.3, la care se adăugau aproape 5.500 de e-Up și alte peste 250 de autoturisme ID.Buzz, Transporter și e-Golf. În 2023, în primele șase luni, volumul VW de mașini electrice a crescut cu 82,4%: ID.4 și ID.5, împreună, au cumulat 18.377 de autoturisme vândute (53% din vânzările de electrice ale mărcii), ID.3 – 11.875 unități, e-Up și-a diminuat la jumătate vânzările, cu 2.249 unități, dar a crescut ID.Buzz, la 1.743 de mașini vândute.
La Tesla în schimb creșterea a fost mai mare, 99,2%, astfel că Tesla conduce acum în clasamentul celor mai vândute mărci electrice din Germania. Diferența a fost făcută inclusiv de Model S și X, care nu generează volume foarte mari, dar care au adunat împreună 1270 de clienți, în intervalul ianuarie – iunie, aproape trei sferturi din cele 2.000 de mașini care despart Tesla de VW. Cel mai vândut model ale mărcii, Y, a contabilizat nu mai puțin de 27.825 unități vândute, adică peste 75% din totalul vânzărilor Tesla, ceea ce arată cât de mult se sprijină americanii pe acest model. În același timp, Model 3 nu este de neglijat, cu 7.287 unități înmatriculate, aproximativ 20% din totalul Tesla.
Să nu uităm, însă, că marca VW face parte din grupul cu același nume, care mai vinde mașini electrice atât sub marca Audi, cât și cu Skoda și Cupra. Audi a vândut în primele șase luni ale anului, 14.415 autoturisme complet electrice, cele mai multe (8.262 unități) fiind Q4 e-tron, brandul Cupra a vândut, de asemenea, 5.914 automobile Born, iar Skoda a vândut 7.769 de automobile Enyaq, astfel că, în total, grupul VW are, în țara de origine a companiei, un număr de mașini electrice înmatriculate aproape dublu față de cel al Tesla, respectiv 62.510 autoturisme 100% electrice, în prima jumătate a anului.
Piața de vehicule electrice din Germania, cea mai mare din Europa și una dintre cele mai mari din lume, a înmatriculat în prima jumătate a acestui an un volum de 220.244 autoturisme electrice, ceea ce reprezintă o majorare cu 87% a pieței de mașini cu baterie, comparativ cu primul semestru din 2022, când erau înmatriculate 167.263 autoturisme. Mărcile premium germane, Mercedes și BMW, au avut volume care le-au poziționat pe locurile 3 și 5, după Tesla, VW și Audi, respectiv, Mercedes – 16.900 unități și BMW – 12.800 unități.