Grupul Renault și Geely au semnat acordul prin care creează o nouă companie de motoare care preia Uzina Mecanică de la Mioveni. ARAMCO se angajase la 20%, dar nu intră în parteneriat

Grupul Renault și Geely au semnat acordul prin care creează o nouă companie de motoare care preia Uzina Mecanică de la Mioveni. ARAMCO se angajase la 20%, dar nu intră în parteneriat
scris 11 iul 2023

Renault Group și compania chineză Geely au semnat acordul prin care pun bazele unui joint-venture care stabilește înființarea unei noi companii, în care fiecare din cele două părți va avea câte 50%. Aramco încă nu intră în acest parteneriat.

Noua divizie Horse a grupului Renault și activitățile similare ale Geely, în special Aurobay vor fi puse împreună într-un joint-venture, pentru a reuni 17 fabrici de motoare, 5 centre de dezvoltare, cu 9.000 de angajați. Astfel, uzina de motoare din Mioveni va deveni parte a acestei noi companii și nu va mai face parte din Automobile Dacia. Renault anunțase în urmă cu o săptămână finalizarea procesului de desrpindere a Horse de celelalte activități.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Schimbări majore pe două mari artere din nordul Capitalei CITEȘTE ȘI VIDEO Schimbări majore pe două mari artere din nordul Capitalei

Aramco, cel mai mare grup petrolier din lume, care a semnat o scrisoare de intenție alături de cele două companii, Renault Group și Geely, pe 2 martie 2023, nu intră deocamdată în noul parteneriat, dar „are în vedere o investiție strategică în această nouă afacere”. Aramco este interesată să participe la cercetarea și dezvoltarea motorizărilor cu combustibil sintetic și hidrogen.

„În urma acordului-cadru anunțat în noiembrie 2022, Geely Holding Group (Geely Holding), Geely Automobile Holdings Limited (Geely Auto HK.0175) (referit colectiv de mai jos ca „Geely”) și Grupul Renault au semnat astăzi un acord obligatoriu de asociere 50/50 pentru a crea o nouă afacere cu motoare și transmisii, care să devină lider mondial în dezvoltarea, producerea și furnizarea celui mai bun hibrid și de ultimă generație. grupuri motopropulsoare termice”, transmit cele două companii.

Noua companie va fi administrată în comun de Renault și Geely, cu un consiliu de administrație compus în mod egal din reprezentanți ai fiecărei părți, responsabil de formularea și executarea principalelor strategii și de stabilirea direcției asocierii în participațiune. Organizarea inițială va asigura continuitatea afacerii cu două centre operaționale responsabile de operațiunile respective: Madrid pentru Renault Group și Hangzhou Bay pentru Geely. Echipa de management va avea sediul în Marea Britanie, acolo uinde urmează să fie stabilit sediul central al noii companii.

Legea prin care cei care se urcă la volan băuți și fără permis vor ajunge direct la închisoare, promulgată CITEȘTE ȘI Legea prin care cei care se urcă la volan băuți și fără permis vor ajunge direct la închisoare, promulgată

În cadrul parteneriatului, grupul Renault și Geely vor transfera proprietatea intelectuală către centrul lor operațional respectiv, pentru a fi autonomi în dezvoltarea viitoarelor tehnologii de propulsie capabile să răspundă tuturor așteptărilor pieței. Portofoliul de produse complementare și amprenta regională a noii asociații mixte ar putea oferi soluții pentru 80% din piața globală pentru motoare cu ardere internă și motoare hibride. De la lansare, noua companie ar trebui să furnizeze pentru mulți clienți industriali, inclusiv Renault Group (Renault, Dacia, Alpine), Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan, Mitsubishi Motors Company și PUNCH Torino.

Grupurile auto vor încheia acorduri pe termen lung cu noua companie de motoare, pentru propulsoare hibride, PHEV și cu combustie, pentru autoturisme. Renault intenționează să cumpere și motoare pentru LCV-uri și baterii pentru mașini hibride.

Luca de Meo, CEO al Grupului Renault: „Confruntat cu provocările actuale din domeniul auto, nimeni nu poate pretinde că deține singur toate soluțiile. Pentru a oferi inovații revoluționare, este necesar să unim abilitățile și atuurile. În cursa pentru decarbonizarea industriei auto, nu există timp de pierdut și trebuie să gândim și să acționăm diferit. Astăzi, suntem mândri să ne unim forțele cu o companie mare precum Geely pentru a crea un jucător nou, capabil să facă față provocării, să schimbe jocul și să conducă drumul în tehnologiile motoarelor cu ardere internă, cu emisii foarte scăzute. Aș dori să-i mulțumesc lui Eric Li Shufu pentru încrederea acordată: acum suntem gata să mergem înainte!".

Tesla a depășit VW la vânzările de mașini electrice pe piața din Germania CITEȘTE ȘI Tesla a depășit VW la vânzările de mașini electrice pe piața din Germania

Eric Li, președintele grupului Geely Holding: „Suntem încântați să pornim în această călătorie pentru a deveni un lider global în tehnologii hibride, oferind soluții cu emisii scăzute producătorilor de automobile din întreaga lume. Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu Luca de Meo și echipa sa. Prin acest acord, ne reiterăm angajamentul de a ne valorifica expertiza în tehnologie și portofoliul de mărci la nivelul întregului grup pentru a deschide calea pentru o dezvoltare mai durabilă și crearea de valoare, ceea ce va îmbunătăți experienta clientului”.

Renault a anunțat în urmă cu câteva zile că, de la 1 iulie, noua companie Horse, parte a Renault Group, a devenit funcțională, cu sediul la Madrid. Activitatea industrială și de cercetare a diviziei Horse se desfășoară în 7 țări (România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania și Turcia).

„HORSE preia expertiza și activele industriale ale Renault Group în domeniul dezvoltării, producției și furnizării viitoarei generații de sisteme de propulsie termice și hibride cu emisii scăzute de carbon”, a anunțat compania care deține marca Dacia și activitățile din România, Uzina Mecanică din Mioveni și Centrul de Cercetare din Titu, care sunt preluate de Horse.

La data înființării, Horse va avea 9.000 de salariați (foști angajați ai Renault Group), care lucrează în 8 uzine cu o capacitate de producție de 3,2 milioane de unități anual. Ea dispune totodată de 3 centre R&D, cu o prezență în 7 țări (România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania și Turcia), acestea reprezentând „zestrea” cu care Renault intră în noul parteneriat cu Geely.

Horse este condusă și, cel mai probabil va fi reprezentată în consilul de adminsitrație al noului JV cu Geely, de Patrice Haettel, senior vicepreședinte pentru industrializare al Renault Group.

Pe 1 martie, Aramco a anunțat că a semnat o scrisoare de intenție „pentru a deveni acționar minoritar în cadrul noii companii de tehnologie în domeniul sistemelor de propulsie care va fi constituită de Renault Group împreună cu Geely Holding Group (Geely Holding) și Geely Automobile Holdings Limited, denumite în comun “Geely”. Deocamdată, însă, Aramco rămâne în cărți, dar sub formularea „are în vedere o investiție strategică”. Participarea companiei saudite ar putea să fie condiționată de înființarea prealabilă a companiei Renault – Geely.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
horse
uzinna motoare dacia
geely