Producătorii mașinilor conectate la internet ar colecta cam toate informațiile pe care le pot colecta, inclusiv date la care șoferii și pasagerii nu s-ar aștepta, precum expresia facială și activitatea sexuală, arată un studiu.
La fel ca cazul calculatoarelor, dispozitivelor mobile sau a celor din sfera IoT, conexiunea la internet este promovată de producătorii auto ca un mare avantaj pentru clienți, dar este folosită, fără o informare clară, pentru a colecta o mare cantitate de informații.
Un studiu realizat de Mozilla arată că toți cei 25 de mari producători auto care au făcut obiectul cercetării ar colecta date fără vreo preocupare pentru intimitatea șoferilor și a pasagerilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
BMW, Ford, Toyota, Tesla, Subaru și alții ar colecta, printre altele, date despre rasa, greutatea și sănătatea oamenilor, despre expresia facilă a acestora, statutul de imigrant și chiar activitatea sexuală.
Cel mai departe dintre toți producătorii cu datele pe care le colectează merge Nissan, conform celor de la Mozilla. Nissan colectează informații genetice, despre starea sănătății și activitatea sexuală, printre altele, fără să detalieze cum colectează aceste date.
Tot Nissan își rezervă dreptul de a vinde datele pe care le colectează, astfel că șoferii și pasagerii nu au cum să știe unde și cum vor fi folosite datele pe care producătorul auto le colectează despre ei, arată sursa citată.
Kia își rezervă dreptul de a monitoriza viața sexuală a șoferilor, deși nu este clar ce legătură are asta cu condusul mașinii, iar Mercedes-Benz preinstalează TikTok pe sistemul de infotainment.
Majoritatea producătorilor fac ceea ce Mozilla numește „privacy washing” - dau asigurări goale privind protejarea intimității persoanelor, în vreme ce colectează cantități enorme de informații despre acestea.
Producătorii auto nu cer consimțământul oamenilor pentru colectarea datelor, ci consideră că aceștia sunt de acord cu termenii pe care-i stabilesc din momentul în care se urcă în mașină, mai susține sursa citată.