Constructorii auto germani sunt în alertă, după ce Comisia Europeană a anunțat nivelul propus pentru tarifele vamale aplicate mașinilor fabricate în China și importate în Europa. China e cea mai mare piață auto a lumii, iar un răspuns vamal similar din partea Chinei ar afecta grav afacerile cu mașini ale celor trei producători germani.
Șeful BMW, Olvier Zipse, a declarat că tarifele pe care UE vrea să le impună companiilor chineze vor ajungă să creeze prejudicii companiilor europene, contrar scopului pentru care au fost gândite, de protejare a lor. „Tarifele duc la noi tarife”, a spus Zipse ca răspuns la anunțul Comisiei Europene. El a mai subliniată că am putea asista la un efect în spirală al acestor noi tarife vamale, care nu vor ajuta concurența pe piața auto, ci dimpotrivă.
La rândul lui, șeful Mercedes, Ola Kallenius, a explicat că „nu avem nevoie de bariere în comerțul cu automobile. Trebuie să demontăm barierele comerciale în spiritul Organizației Mondiale a Comerțului”, a declarat Kallenius, șeful unei companii care vinde anual 750.000 de vehicule pe piața din China, iar un tarif vamal majorat ar reduce masiv competitivitatea de preț al acestor mașini.
Și reprezentanții grupului Volkswagen s-au declarat împotriva noilor tarife vamale și a precizat că acestea nu vor contribui în niciun caz la creșterea competitivității industriei auto europene. „Efectele negative ale acestei decizii depășesc orice potențiale beneficii pentru industria auto europeană și mai ales germană", au transmis cei de la Volkswagen.
Și asociația industriei auto germane, VDA, a transmis un mesaj, prin Hildegard Muller, președintele acestei asociații, spunând că „daunele potențiale ale acestei măsuri ar putea fi mai mari decât beneficiile potențiale pentru industria auto europeană și pentru cea germană”. Organizația a vorbit despre un posibil „Război comercial” al Europei cu China.
Comisia Europeană a anunțat că va propune tarife vamale ce se vor situa pe o plajă între 17% și 38%, în funcție de companie, de subvenția pe care a primit-o de la statul chinez și de cooperarea cu Comisia Europeană pe parcursul investigației făcute.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Bigster, primele imagini înainte de lansarea din octombrie. Cât va costaMărcile europene vând și ele pe piața auto din Europa mașini produse în China. Mercedes, BMW și Dacia au modele fabricate în China. De asemenea, Volvo, marcă deținută de Geely, vinde mașini produse într-o uzină chinezească, iar producătorul american Tesla importă în Europa mașini fabricate în China.
Ministerul de Externe chinez și-a anunțat deja nemulțumirea față de anunțul Comisiei Europene, în timp ce constructorii auto chinezi au declarat că vor continua să-și extindă vânzările în Europa, în pofida noilor tarife vamale.