Purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe al Chinei spune că intenția Uniunii Europene de a impune tarife vamale majorate automobilelor fabricate în China este „un exemplu tipic de protecționism”, criticând ancheta pe care reprezentanții Comisiei Europene au făcut-o în China pentru a descoperi eventualele subvenții acordate de stat producătorilor de automobile.
În același timp, asociația producătorilor chinezi de automobile, CPCA, a anunțat că „întreprinderile chineze vor continua să se dezvolte neclintit în Europa și să se integreze pe piața locală”.
„Tarifele provizorii ale UE se încadrează practic în limitele așteptărilor noastre, care nu vor avea un impact prea mare asupra majorității firmelor chineze”, au mai transmis reprezentanții industriei auto chineze.
Și din partea industriei auto europene au existat voci care au criticat măsura anunțată de Comisia Europeană, motivul fiind, în primul rând, temerea că va fi declanșat un război comercial, în condițiile în care producătorii din Europa au o expunere foarte mare în China.
Comisia Europeană a anunțat astăzi că, în urma anchetei care a țintit producătorii din China și subvențiile acordate de statul chinez acestora, a stabilit că prețurile mașinilor produse de unele companii chineze sunt mai mici din cauza subvențiilor, făcând astfel concurență neloială companiilor din Europa.
Din acest motiv, a decis să impună tarife suplimentare care ajung până la 38% pentru unii dintre constructori, cu o medie de 21% pentru cei mai mulți producători, în funcție de subvențiile primite. Diferențele sunt date și de gradul de cooperare la anchetă.