Constructorul german de automobile Volkswagen AG a făcut o ofertă sindicatului IG Metall, cel mai mare sidicat din Germania (care cuprinde și angajații din industria auto), pentru o creștere a salariului începând cu 2022, precum și o primă anuală, pentru 2021, în urma primelor rude de negocieri, soldate cu nemulțumirea sindicaliștilor.
Angajații tuturor brandurilor din cadrul Volkswagen AG ar putea beneficia de o mărire cu 1,2% a salariilor, dacă oferta făcută de companie, în cadrul negocierilor, va fi acceptată de sindicate. Compania negociază contractul colectiv, iar cei de la IG Metall au cerut salarii mărite cu 4%, amenințând cu greve de avertisment.
CITEȘTE ȘI FOTO România are marea șansă de a-și rezolva în sfârșit problemele de gestionare a deșeurilorAcum, ținta protestelor este uzina din Hanovra, unde sunt produse vehicule comerciale. După trei runde de discuții, în care nu s-a ajuns la nicio concluzie, iar reprezentanții sindicatelor au cerut companiei să facă o ofertă „rezonabilă de la angajator”. VW a anunțat în consecință, acum, care este oferta.
Arne Meiswinkel, negociator al Volkswagen AG în relația cu sindicatele: „Avem un obiectiv clar: dorim un acord de negociere colectivă care să facă dreptate intereselor angajaților noștri și ale companiei. Oferta noastră include o creștere procentuală a tarifului orar, precum și o plată unică. În plus, ne-am oferit să înlocuim remunerația anterioară bazată pe performanță cu o plată anuală specială”.
CITEȘTE ȘI Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoiCei de la VW spun că oferta pe care au făcut-o are claritate financiară și ține cont de situația dificilă prin care trece compania, din cauza pandemiei. Angajaților li se mai oferă o plată unică de 250 de euro, pentru anul trecut, ce va fi plătită în prima jumătate a acestui an, plus o sumă anuală de 1.800 de euro.
CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5G„Vrem și trebuie să facem compania rezistentă la crize și robustă. Aceasta este singura modalitate prin care putem asigura ocuparea forței de muncă”, a spus Meiswinkel. „La fel ca multe alte companii, suntem în prezent împovărați de efectele pandemiei Covid-19. Situația va fi și mai dificilă de o al treilea val al pandemiei. Aprovizionarea cu semiconductori, care continuă să provoace perioade de nefuncționare în producție și timp scurt, continuă să fie dificilă.
CITEȘTE ȘI Învață de la traderi cu experiență prin VestorDupă cum transmite VW, negocierile pentru contractul colectiv se aplică pentru aproximativ 120.000 de angajați ai fabricilor din Wolfsburg, Braunschweig, Hanovra, Salzgitter, Emden și Kassel, precum și Volkswagen Financial Services AG. Contractul colectiv anterior a expirat la 31 decembrie 2020.
Sindicaliștii de la IG Metall, cea mai puternică structură sindicală din Germania, au declanșat primele greve de avertisment încă de la începutul lunii martie, în mai multe secții ale companiilor auto din Germania, la Mercedes-Benz, la Continental, și la mai multe uzine VW.