Skoda crește la cinci numărul de SUV-uri pe care le vinde în acest moment clienților din toată lumea, odată cu lansarea Kushaq, un produs accesibil pieței din India, dar care ar putea să fie trimis și pe alte piețe.
Skoda Kushaq este în acest moment cel mai mic SUV al mărcii cehe, cu o lungime de 4,22 metri. El se încadrează perfect în segmentul B-SUV, fiind cu numai 2 centimetri mai mic decât Kamiq, pe care îl copiază destul de mult și în privința designului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Kushaq este un produs special pentru Skoda și pentru grupul VW, pentru că a fost gândit și dezvoltat pentru piața din India, acolo unde concurența este extrem de puternică: Suzuki – Maruti controlează jumătate din piață. Specificațiile pe care inginerii și designerii le-au avut pentru acest model au fost, din acest punct de vedere, stricte. Folosind platforma MQB-A0-IN, una destinată exact acestei piețe, având ținte de cost implicite, mașina trebuie să devină un competitor solid în fața celorlalți jucători.
Celelalte dimensiuni ale lui Kushaq spun totul despre acest model: lățime 1,76 metri, înălțime 1,61 metri, ampatament 2,65 metri. Este așadar mai îngust și mai scund decât Kamiq, dar totuși rămâne peste dimensiunile celor mai vândute mașini din India, care nu depășesc 4 metri.
Motorizările pe care le oferă Kushaq clienților sunt pe benzină, un entry de 1.0 litri, 115 CP, și un propulsor mai performant, 1.5 litri, de 150 CP, care pot fi comandate cu cutie manuală sau automată, dar și cu o cutie DSG cu 7 trepte, ceea ce arată că Skoda țintește sus cu acest model.
CITEȘTE ȘI Cargus, soluția de servicii personalizate pentru afacerea ta!Mașina va putea fi comandată începând din luna iunie, iar livrările vor începe în luna următoare. Prețurile nu au fost anunțate, deocamdată, dar estimările vorbesc despre un preț de pornire de 10.000 – 11.000 de euro.
Modelul românesc Duster, vândut pe piața din India sub marca Renault, nu a reușit să atragă prea mulți clienți, marca franceză având însă mult mai mult succes cu modelele Kwid (similar cu Dacia Spring, dar cu motorizare pe benzină) și, mai nou, cu Triber, ambele cu lungimi de sub 4 metri. Motivul principal este prețul, care contează extrem de mult pentru această piață.
CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor ciberneticeSkoda conduce în acest moment proiectul de dezvoltare a grupului VW pe piața din India, având ca misiune repoziționarea și dezvoltarea de noi modele pentru toate mărcile grupului care sunt prezente aici.