CEO-ul Renault Group, Luca de Meo, este de părere că politica de prețuri a Tesla nu este una „sănătoasă” și spune că nu va face această greșeală cu modelele electrice ale mărcii.
Renault nu va reduce prețurile mașinilor electrice, așa cum a făcut Tesla, după cum a precizat Luca de Meo, CEO al Renault Group, în cadrul unei conferințe cu analiștii financiari și jurnaliști, la prezentarea situației financiare a companiei, pentru 2022.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Trebuie să stabilizăm prețurile vehiculelor electrice. Tăierile de prețuri, cu 20%, după ce în urmă cu șase luni le-a crescut, distrug valoarea mașinii, inclusiv pentru client, valoarea reziduală”, a spus șeful Renault, precizând că astfel de practici nu sunt sănătoase pentru o afacere.
Întrebat dacă aceste reduceri afectează vânzările de mașini electrice le Renault, Luca de Meo a răspuns, zâmbind, că „ne dorim să le reducă până la zero, dar noi vom continua să protejăm valoarea mașinilor noastre electrice”.
De Meo a explicat că Megane E-Tech a înregistrat 70% din comenzi pentru echiparea superioară, care are un preț foarte mare. „Renault a demonstrat că poate vinde mașini mai scumpe de 40.000 de euro”.
Tesla a redus prețurile modelelor sale cu până la 20% la începutul acestui an, pentru a stimula cererea, după cum a declarat Elon Musk. Compania înregistra deja la finalul lui 2022 un ritm de producție mult mai mare decât în lunile anterioare, iar stocurile dealerilor începeau să crească. În acest moment, vânzările de mașini Tesla au crescut vertiginos, în special în SUA.
CITEȘTE ȘI GRAFICE Primele cifre financiare ale Dacia din istorie privind contribuția mărcii românești la Renault: Aportul la profit este foarte mare. „O poveste de succes fără sfârșit”Renault are în acest moment în gamă modelul Megane E-Tech Electric, lansat în 2022, care a înregistrat aproape 50.000 de comenzi de la lansare, fiind livrate deja peste 33.000 de unități. Acesta se adaugă clasicului Zoe, care a fost pentru mult timp cel mai vândut automobil electric din Europa, precum și Twingo. De asemenea, în grupul francez mai există și Dacia Spring, care are vânzări foarte bune.
Renault a prezentat și versiunea electrică a modelului comercial Kangoo, fiind demarate comenzile încă de anul trecut, însă livrările încep abia în acest an. Vânzările de vehicule electrice ale Renault au urcat la 39% din totalul vânzărilor mărcii, care a reușit astfel să-și păstreze locul 3 în topul european al vehiculelor cu baterii.