Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat, sâmbătă, la Deva, că lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva va fi deschis traficului rutier la finalul lunii septembrie.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a anunțat ieri într-o conferință de presă, la Deva, că la finalul lunii septembrie va fi deschis circulației rutiere Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, fără a avansa o dată exactă. ”Lotul de autostradă la finalul lunii septembrie va fi dat în traffc”, a declarat Cuc, potrivit News.ro.
Ministrul Transporturilor a criticat Asociația Pro Infrastructura despre care a spus că ” să se hotărască mai întâi ce vor”. ”Pro Infrastructura spunea ca sunt probleme grave pe lotul acela, acum spune că este un lot care poate fi deschis. Pro Infrastructura să se hotărască mai întâi ce vor, dar în momentul de față noi trebuie să ne asigurăm că o autostradă, când o dăm în folosință, nu începem să pompăm bani pentru mentenanță și pentru întreținere sau pentru remedieri care apar în exploatare a doua zi. În acest sens, s-au dispus niște măsuri de către Compania de Autostrăzi, nu de către ministru”, a spus ministrul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat, la sfârșitul lunii august, contractul Lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva, cu un consorțiu de firme spaniole, cu 16 zile înainte ca tronsonul să fie deschis traficului. Atunci CNAIR a invocat probleme legate de execuția lucrării și a promis că va aduce propriii muncitori să rezolve multele deficiențe constatate.
Lucrările la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, cu o lungime de 21 kilometri, au pornit în urmă cu șase ani. Acest tronson nu a fost recepționat, conform graficului. În ciuda refuzului constructorului, au fost recepționați, totuși, forțat, 800 de metri pentru a se asigura descărcarea de pe Lotul 4.
Constructorii au spus în repetate rânduri că deficiențele puteau fi remediate chiar în condițiile în care circulau mașini pe segmentul de autostradă, întrucât traficul e în siguranță, însă comisia de recepție nu a fost de acord. Mai mult, reprezentanții asocierii de firme care a construit tronsonul au susținut că mai au de primit 21 de milioane de euro de la CNAIR pentru lucrare, iar banii ar trebui plătiți odată ce se face recepția. De altfel, constructorii amenință că se vor adresa Comisiei Europene.