Italia a blocat achiziția de către grupul francez Safran a subsidiarei de sisteme de control al zborului a Collins Aerospace, în valoare de 1,8 miliarde de dolari, deoarece ar fi putut pune în pericol aprovizionarea forțelor armate naționale, a declarat miercuri premierul Giorgia Meloni.
Safran a declarat luni că Roma a refuzat achiziția Microtecnica, subsidiara italiană a Collins Aerospace, folosind ”puterea de aur”, pentru a opri preluarea a ceea ce consideră un activ strategic, scrie News.ro.
Decizia a fost luată pentru a evita riscurile ”potențiale” ”pentru pregătirea forțelor noastre armate” și ”potențialele întreruperi ale lanțului nostru logistic”, a spus Meloni la Berlin, după o întâlnire cu cancelarul german Olaf Scholz.
Alternativa aprobării condiționate a acordului nu ar fi protejat în mod adecvat interesul național, a spus ea, adăugând că Italia ar avea ”oportunități... să explice aliaților săi motivele acestei măsuri”.
Separat, două surse guvernamentale germane au spus că Berlinul nu i-a spus Romei să interzică preluarea, dar că este important să se ia măsuri pentru a asigura furnizarea continuă de piese de schimb pentru programele de luptă Eurofighter și Tornado.
Vorbind la Berlin, Meloni a mai spus că țările din zona euro înregistrează progrese ”într-o negociere care nu este ușoară” în ceea ce privește reforma regulilor bugetare ale blocului, așa-numitul Pact de Stabilitate.
Italia, care are a doua cea mai mare sarcină a datoriei publice din zona euro după Grecia, își dorește obiective de disciplină bugetară care ”s-ar putea, nu spun ușor, să fie îndeplinite în următorii ani”, a spus Meloni.
CITEȘTE ȘI Președintele ceh promulgă un controversat pachet de măsuri de austeritatePremierul italian a mai spus că guvernul său este gata să trimită ”săptămâna viitoare” Comisiei Europene o notificare oficială pentru acordul Lufthansa-ITA Airways, care trebuie aprobat de executivul UE.
Meloni a spus că speră ca Comisia să poată gestiona cazul rapid.
Lufthansa a fost de acord la sfârșitul lunii mai să preia un pachet de 41% din ITA. De atunci, Italia s-a angajat în discuții cu autoritățile de concurență ale Uniunii Europene pentru a obține sprijin informal înainte de a continua cu o notificare oficială a tranzacției.