Edilii din Paris vor să alunge automobilele de teren (SUV) de talie mare din centrul orașului prin creșterea tarifelor de parcare și intenționează să organizeze o procedură de vot la începutul anului următor pentru ca cetățenii capitalei Franței să se pronunțe asupra acestei inițiative, transmite Reuters.
După ce în luna septembrie a interzis scuterele închiriate, tot ca urmare a unui vot al cetățenilor, Parisul va organiza un referendum local în data de 4 februarie 2024 cu privire la „locul SUV-urilor în capitală”, relatează Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În condițiile în care SUV-urile pot fi greu de diferențiat de alte modele, Primăria din Paris vrea să introducă tarife de parcare mai mari pentru automobilele cu motoare pe combustie și o greutate de peste 1,6 tone, dar și pentru vehiculele electrice cu o greutate de peste 2 tone. Pentru a stabili greutatea unui automobil, scanerele vor citi plăcuța de înmatriculare care oferă informații referitoare la modelul și greutatea automobilului.
„Trebuie să reducem numărul și mărimea automobilelor din oraș și, de aceea, vom supune la vot întrebarea cât spațiu ar trebui alocat pentru acest tip de vehicul în Paris”, a declarat viceprimarul David Belliard.
În mandatul primarului Anne Hidalgo, de mai mulți ani Parisul a pus presiuni asupra automobiliștilor prin creșterea costurilor cu parcarea și interzicerea graduală a automobilelor diesel, în timp ce în paralel a fost extinsă rețeaua de piste de biciclete în capitala Franței.
„Sunt un simbol al unei alte ere...”
„Votul cu privire la SUV-uri este conceput pentru a le spune celor care continuă să își utilizeze automobilele private pentru că sunt bogați: Nu! În câțiva ani, în câteva luni, acest tip de comportament nu va mai fi binevenit în Paris”, a spus Belliard.
CITEȘTE ȘI Dacia avansează puternic în UE. A depășit mărci istorice precum Fiat, Opel, CitroenAcesta a adăugat că edilii din Paris vor de asemenea ca producătorii de automobile să înceteze să mai asambleze vehicule de tip SUV pentru că sunt mult prea scumpe, prea poluante și nu sunt adecvate pentru centrele înghesuite ale orașelor.
Președintele Asociației automobiliștilor, Philippe Noziere, a spus că dacă automobilele au devenit mai grele și mai mari decât înainte, motivele au legătură cu siguranța și confortul. „Producătorii au făcut eforturi uriașe pentru aceste vehicule. Desigur, că asta se traduce printr-o greutate suplimentară”, a spus Philippe Noziere.
În schimb, Henri Duret, unul dintre locuitorii Parisului, nu are o simpatie prea mare pentru SUV-uri. „Sunt un simbol al unei alte ere... Pentru că sunt automobile mai grele, ele consumă mai mult combustibil și deci poluează mai mult. Deci cred că este normal să fie taxate mai mult”, a spus Henri Duret.