Planurile de dezvoltare ale Mercedes-Benz, pentru următorii patru ani, în special pentru tranziția la propulsia electrică, digitalizare și conducerea autonomă, au fost aprobate de Consiliul de supervizori, cel mai înalt for de conducere al Daimler. Suma aprobată depășește 60 de miliarde de euro.
Planurile făcute de echipa CEO-ului Ola Kalenius pentru dezvoltarea mărcii Mercedes-Benz, atât pe segmentul de autoturisme, cât și pe cel de vehicule comerciale, au fost aprobate de board-ul de supervizori, cel în care se găsesc reprezentanții acționarilor. Compania Mercedes-Benz va intra în 2022 într-o nouă eră, după despărțirea de Daimler Truck, care va fi listată pe 10 decembrie la bursa din Frankfurt, iar strategia lui Kalenius are bugetate investiții de peste 60 de miliarde de euro, având ca țintă creșterea profitabilității și oportunitățile de creștere.
Invetițiile se vor derula între 2022 și 2026 și vor urmări în special transformarea Mercedes-Benz într-o companie oriectată spre software și cu un viitor fără emisii. Mereces anunță că planurile prevăd o reducere a cheltuielilor, dar în același timp investițiile în cercetare, dezvoltare, pentru electrificarea portofoliului și digitalizare, precum și pentru trecerea la conducerea fără șofer vor rămâne „la un nivel ridicat”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Ținta noastră este leadership-ul tehnologic în segmentul auto de lux și în zona de vanuri premium în timp ce rămânem angajați cu ambițioasele noastre ținte ale marjelor. Mercedes-Benz are ce și-a propus: o strategie clară, o echipă înalt calificată și motivată, precum și o susținere puternică din partea consiliului de supervizori. Cu cele mai dezirabile mașini, vrem să creștem profitabil și să creăm valoare sustenabilă pentru clienții noștri, angajați, acționari și parteneri”.
Reprezentanții companiei spun că investiția aprobată de board va susține angajamentele pentru atingerea marjelor de profitabilitate comunicate în urmă cu un an, în octombrie 2020 și reiterate în iulie 2021. Compania își propune să crească veniturile pe vehicul, precum și o trecere graduală la vânzările directe, care includ un control al prețului. De asemenea, creșterea veniturilor din servicii digitale sunt prevăzute în planurile lui Kalenius.
Mercedes-Benz și-a propus de asemenea să devină o marcă complet electrică la finalul deceniului, dacă o vor permite condițiile de piață.