Penuria de semiconductori va continua, cel puțin până la mijlocul anului următor, ceea ce complica planurile grupului Renault SA vizând restructurarea uzinelor sale, a declara directorul general de la Renault, Luca de Meo, transmite Bloomberg.
CEO-ul de la Renault și-a reiterat estimările conform căruia în 2021 grupul va produce cu 500.000 de vehicule mai puțin din cauza penuriei de semiconductori, comparativ cu o medie de 3,75 milioane de vehicule vândute în fiecare an înainte de pandemia de Covid-19, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În aceste condiții, Renault a decis să dea prioritatea producției de autoturisme cu o marjă de profit mai mare precum și vehiculelor comerciale, deoarece cererea pentru acestea rămâne una solidă, a declarat Luca de Meo.
"Renault a fost forțat, în unele cazuri, să trimită pe cineva în Asia care să facă rost de cipuri. Este o nebunie" a spus marți Luca de Meo cu prilejul unei vizite la uzina de la Flins, în apropiere de Paris. La această uzină sunt produse în prezent modelele Renault Zoe și Nissan Micra dar începând din 2024 își va schimba obiectul de activitate în reciclarea și recondiționarea vehiculelor și componentelor uzate.
Reconversia uzinei de la Flins este o componentă importantă a unei strategii mai ample de restructurare demarată de Renault care include eliminarea unor locuri de muncă și reducerea costurilor pe măsură ce sunt revizuite capacitățile globale de producție. Renault vrea să consolideze producția de automobile electrice din Franța la uzina de la Douai, unde vor fi produse și vehiculele electrice marca Megane. În plus, Renault a decis să producă în China modelul ieftin Dacia Spring.
În trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group a fost de 8.987 milioane de euro, în scădere cu 13,4% față de cea înregistrată în perioada similară a anului precedent, în contextul în care vânzările mondiale au scăzut cu 22,3% în ritm anual, până la 599.027 vehicule. Marca Dacia a vândut în trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, în scădere cu 11,2% față de perioada similară a anului precedent.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.