Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Germania au scăzut cu 8,4% în primele zece luni raportat la perioada similară a anului trecut, la 38.225 unități, în timp ce la nivelul lunii octombrie, vânzările au consemnat un declin de 11%, la 3.778 unități, potrivit datelor Biroului german de înmatriculări auto KBA.
La finele lunii octombrie, Dacia avea o cotă de piață în Germania de 1,4%, în stagnare comparativ cu luna anterioară.
Germania este a doua piață externă ca mărime pentru Dacia, după Franța.
Per total, piața auto din Germania a crescut cu 5,1% în perioada ianuarie-octombrie, la peste 2,68 milioane unități.
Producătorul francez Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat un declin de 0,3% al înmatriculărilor din Germania în primele zece luni, la 86.999 unități, echivalentul unei cote de piață de 3,2%. În octombrie față de aceeași lună a anului 2014, înmatriculările de mașini Renault au scăzut cu 7,9%, la 9.665 unități.
Grupul german Volkswagen, aflat în centrul unui scandal de proporții privind emisiile poluante, a raportat scăderi pentru trei dintre diviziile de autoturisme la nivelul lunii octombrie.
Astfel, înmatriculările de autoturisme marca VW au scăzut cu 0,7% în octombrie față de luna similară din 2014, la 61.535 unități, în timp ce înmatriculările Skoda și Seat au consemnat reduceri ale vânzărilor de 2,8% și 5%, la 7.847, respectiv 13.808 unități.
Pe de altă parte, livrările de mașini Audi și Porsche au crescut cu 0,9% și 6,9%, la 23.981, respectiv 2.626 unități, potrivit datelor KBA.
În intervalul ianuarie-octombrie, numărul înmatriculărilor a crescut pentru toate cele cinci mărci ale grupului german.
Scandalul privind nerespectarea standardelor de mediu de către VW s-ar putea extinde și la alte modele diesel produse de constructorul de la Wolfsburg, după ce agenția de mediu din SUA (EPA) a adus noi acuzații privind echiparea mașinilor VW cu dispozitive ce permit manipularea testelor antipoluare.
Luni, EPA a anunțat că VW a folosit dispozitive pentru înșelarea testelor de mediu și la alte tipuri de motoare diesel, mai puternice decât cele care erau ținta investigațiilor până acum.
Astfel, VW ar fi instalat dispozitive de trucare a testelor de mediu pe circa 10.000 de vehicule Porsche și Audi vândute pe piața americană începând cu anul 2014, cu motoare diesel de 3 litri, majoritatea cu peste 250 CP. Noile modele despre care EPA spune că ar fi echipate cu astfel de dispozitive sunt Porsche Cayenne 2015, Volkswagen Touareg 2014, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, și Q5 2016.
Până acum, investigațiile vizau doar vehiculele cu motoare diesel de 2 litri în patru cilindri VW și Audi, din modelele comercializare în perioada 2009 – 2015 (VW Jetta, VW Beetle, VW Golf, Audi A3, precum și VW Passat modelele 2014 și 2015). Volkswagen a negat acuzațiile.