Directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, ar putea fi nevoit să ofere explicații autorităților, având în vedere că agenția de mediu din SUA (EPA) a lansat noi investigații în cazul VW, care vizează inclusiv Porsche, divizie la conducerea căreia CEO-ul grupului german s-a aflat până de curând, scriu Bloomberg și Reuters.
Mueller lucrează în cadrul grupului Volkswagen de peste 40 de ani, ocupând funcția de CEO al Porsche înainte de a fi numit în funcția de director general al întregului grup german, după ce Martin Winterkorn, care a ocupat această poziție până în luna septembrie, a demisionat în urma scandalului privind emisiile poluante.
EPA a acuzat ieri grupul auto Volkswagen că a folosit dispozitive pentru înșelarea testelor de mediu și la alte tipuri de motoare diesel decât cele care erau ținta investigațiilor până acum, ale mărcilor Audi, VW și Porsche.
"Se pare că neregulile au fost descoperite de EPA și nu de VW, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la transparența și integritatea de la VW", a spus Arndt Ellinghorst, analist la firma de consultanță Evercore ISI.
Acesta a adăugat că descoperirea noilor nereguli la șase săptămâni de la începerea primelor investigații este îngrijorătoare.
VW ar fi instalat dispozitive de trucare a testelor de mediu pe circa 10.000 de vehicule Porsche și Audi vândute pe piața americană începând cu anul 2014, cu motoare diesel de 3 litri. Noile modele despre care EPA spune că ar fi echipate cu astfel de dispozitive sunt Porsche Cayenne 2015, Volkswagen Touareg 2014, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, și Q5 2016.
Până acum, investigațiile vizau doar vehiculele cu motoare diesel de 2 litri în patru cilindri VW și Audi, din modelele comercializare în perioada 2009 – 2015 (VW Jetta, VW Beetle, VW Golf, Audi A3, precum și VW Passat modelele 2014 și 2015).
Juergen Pieper, analist la Bankhaus Metzler, spune că extinderea investigațiilor reprezintă o problemă pentru mai mulți manageri ai grupului german.
"Inclusiv noul CEO, Matthias Mueller, ar trebui să își adreseze întrebarea dacă este responsabil în calitate de fost director general al Porsche", adaugă Pieper.
Scandalul privind nerespectarea standardelor de mediu de către VW a izbucnit după ce EPA a acuzat grupul german că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.
Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn, și la lansarea unor investigații în diferite țări.