Compania de stat CFR Călători își propune ca, odată cu liberalizarea pieței de transport feroviar de călători, în 2023, să intre ca jucător și pe căile ferate din alte țări cu trenuri românești modernizate, personalizate, cu toate tipurile de vagoane pe care un tren internațional modern le are, respectiv clasele 1 și 2, vagon de dormit, cușetă și restaurant, a declarat pentru Agerpres directorul general al operatorului feroviar, Dan Costescu.
"Ce ne propunem pentru data liberalizării? Ne propunem să fim jucători, nu ne propunem să ne apărăm într-o situație defensivă. Ne propunem chiar să putem ieși în străinătate, să avem o monedă de schimb atunci când vor veni ceilalți operatori, pentru că așa se discută pe piața internațională: în momentul în care cineva vrea să vină la tine îi spui 'vreau și eu să vin acolo' și se face o negociere", a spus Costescu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a mai afirmat că schimbări vor și în trenurile care circulă pe rutele interne, în sensul că aproape fiecare garnitură - și în special în cazul celor de lung parcurs - va fi dotată cu cel puțin un vagon compartimentat, iar vagoane compartimentate se vor regăsi și în componența trenurilor internaționale.