Producția de autoturisme din România a depășit recordurile anterioare, cele două uzine ajungând deja, după doar 10 luni, la un nivel mai mare decât volumul fabricat pe întreg anul 2021, relevă datele analizate de Profit.ro.
Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide astăzi Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special
Uzinele de autoturisme din Mioveni și Craiova, deținute de Renault Group și Ford Otosan, au fabricat în luna octombrie 43.002 vehicule, cu 137% mai multe decât în luna similară din 2021, conform ACAROM, o lună în care industria auto se afla în mare suferință din cauza crizei de semiconductori.
Acum lucrurile pare că au revenit la normal și chiar încep să depășească anul record, 2019. În luna a zecea, Dacia a asamblat 28.491 de autoturisme, iar Ford, 14.511, valori care sunt printre cele mai mari din acest an, pentru fiecare dintre mărci.
În total, de la începutul acestui an, ambele uzine au fabricat 424.973 de vehicule, un volum care îl depășește pe cel înregistrat pe tot anul 2021. La finalul lunii decembrie 2021, totalul de autoturisme produse în România se ridica la 420.755 unități, din care Dacia avea 257.405, iar Ford, 163.350 unități. Acum, după zece luni, Dacia a reușit deja să producă 258.569 de autoturisme, iar Ford 166.404, ambele valori fiind peste cele din întreg anul 2021.
Raportat la primele zece luni din 2021, creșterea producției este de 27,7%, iar raportat la anul 2020, când încă nu era resimțită criza cipurilor, dar eram sub impactul pandemiei de coronavirus, creșterea este de 19,35%. Vestea cea mai bună este că volumul produs de cele două fabrici a depășit și volumul fabricat în 2019, în perioada similară, cu 4,3%. În 2019, industria auto din România a atins vârful de producție istoric, un record de 490.350 de autoturisme.
Până în acest moment, cea mai bună lună a anului pentru industria auto din România a fost martie, cu o producție de 57.019 autoturisme, din care aproape 34.800 de autoturisme au fost produse de Dacia și 22.300 au fost produse de Ford. Să remarcă și faptul că media lunară de mașini produse în România a urcat în acest an la 42.500 de vehicule, depășind cu aproape 2.000 de vehicule lunar recordul anterior, din 2019. Dacia a produs lunar, în medie, 25.900 de mașini, iar Ford, 16.700.
Având în vedere datele publicate de ACAROM, România va depăși vechiul record anual, apropiindu-se de un nivel de 510.000 autoturisme produse la Mioveni și Craiova. Uzina Dacia va depășit pragul de 300.000 de autoturisme și se va apropia de vârful din 2019, cu circa 310.000 de vehicule asamblate, în timp ce estimările pentru Craiova arată un volum total de 200.000 de autoturisme, un record pentru fabrica Ford.