Directorul de operațiuni al Uber New York demisioneză după o serie de evenimente negative care au afectat imaginea companiei americane de servicii de transport, informează MarketWatch.
Josh Mohrer, care lucrează pentru Uber din 2012, a decis să părăsească compania la aproximativ două luni după ce Jeff Jones a ales să renunțe la funcție de CEO al companiei. Mohrer se va alătura companiei de strategie politică Tusk Venture, care oferă consiliere în special startup-urilor.
Săptămâna trecută, Uber a recunoscut că datorează zeci de milioane de dolari șoferilor din New York. Din noiembrie 2014, Uber a calculat comisionul cuvenit companiei greșit, ceea ce a redus suma primită de șoferi pentru fiecare călătorie. Diferențele generate de calculul eronat au fost infime pentru fiecare cursă în parte, însă, având în vedere persistența erorii, Uber estimează că datorează, în medie, 900 de dolari fiecărui șofer afectat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totodată, la începutul lunii, Departamentul de Justiție din Statele Unite a lansat o investigație penală împotriva Uber pentru folosirea unui soft care ajută șoferii să evite autoritățile de reglementare pentru transporturi.
Pe lângă evenimentele recente de mai sus, în martie, New York Times a publicat un material potrivit căruia Uber ar fi folosit o practică numită amprentare, prin care putea identifica și urmări dispozitivele utilizatorilor chiar și după ce aceștia dezinstalau aplicația. Uber nu a negat că a folosit tehnica de amprentare, ci faptul că aceasta ar fi fost folosită pentru urmărirea utilizatorilor obișnuiți. Reprezentanții companiei susțin că aceasta ajuta în depistarea șoferilor care încercau să fraudeze Uber.
Perioada recentă a fost una dificilă pentru Uber nu numai în SUA, ci la nivel mondial, motiv pentru care președintele Jeff Jones a decis, în martie, să renunțe la conducerea companiei după numai 6 luni. Printre incidentele care au avut impact negativ asupra companiei se numără mai multe acuzații de hărțuire sexuală în cadrul companiei și un proces intentat de Waymo, divizia de mașini autonome a Alphabet. Totodată, taximetriștii din tot mai multe țări acuză compania americană de concurență neloială.