A început greva controlorilor de trafic aerian, care riscă să genereze întârzieri și anulări de curse pe aeroporturile din România. Sindicaliștii au sugerat că greva va fi suspendată după câteva ore. Romatsa a cerut în instanță suspendarea protestului

A început greva controlorilor de trafic aerian, care riscă să genereze întârzieri și anulări de curse pe aeroporturile din România. Sindicaliștii au sugerat că greva va fi suspendată după câteva ore. Romatsa a cerut în instanță suspendarea protestului
scris 30 mai 2017

La ora 9.00 a început greva generală pe termen nelimitat a controlorilor de trafic aerian din cadrul Romatsa, care riscă să genereze, marți, întârzieri și anulări de curse pe aeroporturile din România. Totuși, în ultimele declarații, sindicaliștii care reprezintă interesele angajaților Romatsa au sugerat că greva ar putea fi suspendată chiar marți, după doar câteva ore. Conducerea Romatsa a cerut în instanță suspendarera grevei, iar dosarul va fi judecat în cursul acestei zile.

AICI puteți afla ce drepturi au călătorii afectați pentru recuperarea banilor.

Urmărește-ne și pe Google News

Greva a devenit o certitudine luni, după ce ultimele negocieri de la Ministerul Transporturilor au eșuat, iar călătorii nu pot afla din timp informații despre ce curse sunt anulate sau întârziate, arată news.ro.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”Există o singură diferență față de greva de avertisment: în conformitate, atât cu legislația națională, cât și internațională, nu stabilesc nici cei din sindicat, nici cei din Romatsa, nici domnul ministru, nici președintele României, care vor fi zborurile care vor fi afectate. Decizia se ia de la Eurocontrol, de la network manager, și, în mod cert, astăzi să spună cineva care aeronavă va decola, dacă va decola, este imposibil de precizat”, a declarat joi președintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), Gabriel Tudorache, la ieșirea de la negocierile de la Ministerul Transporturilor.

Legea prevede că vor fi asigurate 33,3% din zborurile care erau programate, plus excepțiile, categorie în care sunt incluse zborurile înalților demnitari (președinți, șefi de guvern, miniștri), zborurile militare, cursele umanitare sau cele din categoria operațiunilor de căutare-salvare.

Șeful securității interne din SUA: Teroriștii sunt ”obsedați” să doboare avioane. Analizăm interzicerea laptopurilor pe cursele aeriene CITEȘTE ȘI Șeful securității interne din SUA: Teroriștii sunt ”obsedați” să doboare avioane. Analizăm interzicerea laptopurilor pe cursele aeriene

În cele câteva ore cât ar putea dura greva controlorilor de trafic aerian, câteva sute de zboruri ar putea fi afecate la nivel național.

”În mod normal, într-o zi de vară, se ajunge la 3.000 de avioane dirijate în 24 de ore, în spațiul aerian al României. Aici sunt incluse zborurile de survol, decolările și aterizările”, a declarat luni pentru News.ro purtătorul de cuvânt al Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), Alecu Florin Diaconu.

Doar pe aeroportul internațional Henri Coandă, cel mai mare al țării, marți sunt programate peste 300 de mișcări aeronave, aici fiind cuprinse decolările și aterizările, la care se adaugă alte zeci de mișcări pe celelalte aeroporturi importante ale țării, din Cluj, Timișoara sau Iași.

Reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei - în principal aeroportul Otopeni, aeroportul Băneasa având un trafic infim -  au declarat luni, pentru News.ro, că în prezent nu au date despre câte zboruri din Capitală vor fi afectate și nici care anume sunt afectate.

Sindicaliștii spun că, în funcție de evoluția lucrurilor, pe parcursul zilei de marți, își arată disponibilitatea de a suspenda greva.

”Există șanse destul de mari ca această grevă generală, pe care am anuțat-o pe durată determinată, să se poată opri într-un interval de timp relativ scurt. Este imposibil de a aprecia în acest moment exact că va fi vorba despre două ore, trei ore, o oră și ceva. Toate lucrurile pe care le-am stabilit împreună cu ministrul Cuc la această întâlnire sunt aspecte care pot fi rezolvate (…) este vorba de un număr mare de acte care trebuie puse atât în pagină cât și multe din ele aprobate”, spunea liderul sindical Gabriel Tudorache.

Un nou incident la United Airlines: un iepure gigant, foarte scump, a murit în timpul unui zbor cu operatorul aerian CITEȘTE ȘI Un nou incident la United Airlines: un iepure gigant, foarte scump, a murit în timpul unui zbor cu operatorul aerian

Există și posibilitatea suspendării grevei în instanță.

Romatsa a contestat în instanță legalitatea grevei Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România, iar dosarul va fi judecat marți, de Tribunalul București, la secția a VIII-a Conflicte de Muncă și Asigurări Sociale.

În 12 mai, controlorii de trafic aerian au declanșat o grevă de avertisment de două ore și au anunțat că vor continua negocierile pentru a găsi soluții la cele aproximativ 50 de solicitări și a încheia contractul colectiv de muncă, astfel încât să nu se ajungă la grevă generală, care ar perturba pe termen nelimitat traficul aerian. În lipsa unui acord, sindicatul care reprezintă interesele angajaților Romatsa a anunțat că în 30 mai, începând cu ora 9.00, va declanșa greva generală pe termen nelimitat.

După greva de averitsment, sindicaliștii spuneau că, încă din august 2016, au trimis nenumărate memorii, inclusiv către Președinție, pentru a semnala problemele din sistem, cauzate de managementul defectuos, însă de atunci și până când au anunțat că întrerup lucrul, "autoritățile au fost surde".

Directorul general al Romatsa, Valentin Cimpuieru, declara atunci că angajații Romatsa nu vor intra în grevă generală, pentru că negocierile continuă. El susținea că angajații au sprijinul Ministerului Transporturilor pentru semnarea cât mai rapidă a contractului colectiv de muncă.

viewscnt
Afla mai multe despre
romatsa
greva
aerian