Vânzările anuale de mașini autonome vor ajunge la 21 de milioane de unități până în 2035, iar numărul total al autovehiculelor fără șofer aflate în circulație la nivel mondial va atinge 76 de milioane de unități în următorii 19 ani, arată estimările IHS Automotive.
IHS Automotive anticipează că vânzarea mașinilor fără șofer va fi permisă, initial, în Statele Unite. Totuși, odată cu adoptarea acestora la nivel mondial, cele mai multe mașini fără șofer ar urma să fie vândute în China.
“Cei care nu se adaptează schimbării vor fi, din păcate, lăsați în urmă sau, cel puțin, vor fi nevoiți să facă față unei industrii complet diferite”, spune Jeremy Carlson, analist șef la IHS Automotive, citat de MarketWatch.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mulți producători din domeniul auto, printre care Ford, Toyota sau BMW, investesc în mașinile fără șofer, iar acestora li se alătură și companii de top din domeniul tehnologiei, cum sunt Google sau Uber.
Totodată, companii din industria auto își unesc forțele cu cele din tehnologie pentru dezvoltarea autovehiculelor viitorului.
În martie, General Motors a convenit achiziția Cruise Automation, un startup în domeniul conducerii autonome, din San Francisco.
Tehnologiile care fac posibilă existența mașinilor fără șofer-inteligența artificială, cloud computing și cartografierea computerizată-devin tot mai precise, dar costurile, cadrul legal și problemele de etică fac ca extinderea pe scară largă a acestor automobile să fie întârziată.
Pentru a grăbi introducerea autovehiculelor autonome în circulație Google, Ford, Volvo și companiile de servicii de transport pentru persoane Uber și Lyft au anunțat, în aprilie, că au decis să formeze o alianță care să colaboreze cu autoritățile din SUA în vederea adoptării unei legislații specifice pentru mașinile fără șofer
Pe lângă legislație, un impediment pentru adoptarea mașinilor cu pilot automat ar putea fi șoferii, care nu au încă încredere să utilizeze un automobile complet autonome. Potrivit unui sondaj realizat recent în SUA, majoritatea șoferilor nu ar avea încă încredere să utilizeze un astfel de autovehicul. Sondajul, realizat de organizația non-profit American Automobile Association (AAA) pe un eșantion de aproape 2.000 de persoane, relevă faptul că trei sferturi dintre șoferii din SUA nu au încredere în mașinile autonome.