Proprietarul British Airways, IAG, și-a retras propunerea de preluare a companiei spaniole Air Europa, invocând preocupări legate de mediul de reglementare, la mai puțin de două luni după ce a oferit remedii autorităților de reglementare antitrust pentru a obține aprobarea acordului, transmite Reuters.
IAG a oferit concesii Comisiei Europene în iunie, după ce autoritatea de reglementare a avertizat că acordul ar putea reduce concurența, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Autoritățile de reglementare antitrust din UE au fost gata să blocheze acordul după ce IAG a refuzat să ofere remedii suplimentare pentru a răspunde preocupărilor, au spus persoane cu informații directe despre această problemă.
”Nu are sens pentru acționarii noștri și acesta este motivul pentru care renunțăm la operațiune”, a declarat șeful executivului IAG, Luis Gallego, într-un apel de presă de joi.
Gallego a confirmat că Comisia Europeană a spus că concesiunile oferite de grup nu sunt suficiente. Analiștii au spus că decizia IAG nu a fost surprinzătoare, dar a stârnit întrebări despre unde își poate îndrepta IAG interesele de achiziție în viitor.
Compania TAP din Portugalia este văzută ca o țintă potențială pentru achiziție.
IAG a spus că va plăti companiei Air Europa 50 de milioane de euro (54 de milioane de dolari) drept taxă de reziliere.
Oficialii Air Europa nu au fost imediat disponibili pentru comentarii. De asemenea, proprietarul Air Europa, Globalia, nu a fost disponibil imediat.
IAG anunțase anul trecut că va cumpăra participația de 80% din Air Europa pe care nu o deținea deja, pentru 400 de milioane de euro.
Compania își va păstra pachetul de 20% din acțiunile Air Europa.
IAG A încercat pentru prima dată să facă o ofertă de preluare a transportatorului Air Europa în 2019.
CITEȘTE ȘI Intel declanșează concedieri masive. Scrisoare a CEO-ului către angajați: Este o veste dureroasă pentru mine, știu că ție îți va fi și mai dificil să citești. Este cel mai greu lucru pe care l-am făcut în cariera mea, vor urma și alte zile greleSpre deosebire de transportatorii europeni rivali, IAG a raportat rezultate mai puternice decât se aștepta în al doilea trimestru, cu un profit operațional de 1,24 miliarde de euro (1,34 miliarde de dolari), comparativ cu un consens al analiștilor de 1,08 miliarde, compilat într-un sondaj condus de companie.
Al doilea trimestru a fost dur pentru companiile aeriene europene, deoarece acestea se confruntă cu o normalizare a cererii și o creștere a costurilor. Acest lucru vine după un cretere post-COVID pentru transportatori, în timp ce călătoriile au avut o expansiune în întreaga lume.
O mare parte din puterea IAG continuă să fie popularitatea călătoriilor pe piața din Atlanticul de Nord, în timp ce grupul are o expunere redusă în Asia, care a înregistrat supracapacitate din partea transportatorilor chinezi și a afectat negativ alți transportatori precum Lufthansa.