Noul Ford Ranger are începând de acum și o versiune de performanță, numită tot Raptor, la fel ca generația anterioară, un nume introdus pentru prima dată la cel mai vândut automobil din lume, F-150.
Îmbrăcat în aceeași caroserie a lui Ranger, dar ajustată astfel încât să transmită nivelul performanțelor pe care le oferă, noul Raptor vine în fața pasionaților de pickup-uri performante cu motorul EcoBoost V6 twin-turbo de 3.0 litri, asigurând nu mai puțin de 288 CP, precum și 491 Nm, valori suficiente pentru a garanta accesul pe orice teren, la orice altitudine. Dispare așadar motorul 2.0 twin-turbo, de pe cele mai multe piețe. La fel ca prima generație, și sunetul acestui motor a fost pus în valoare de un sistem de evacuare activ controlat electronic, cu patru moduri de sunet, pregătite pentru diferite scenarii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește setările de rulare ale suspensiei, propulsiei și tracțiunii, acestea sunt prezenta sub forma a șapte moduri de conducere selectabile, inclusiv celebrul Baja, mașina beneficiind de o suspensie reproiectată, cu amortizoare Ford Performance, controlate electronic și cu tehnologie Live Valve. Fiecare mod de conducere selectabil ajustează un număr de elemente de la motor și transmisie, la sensibilitatea și calibrarea ABS-ului, comenzile de tracțiune și stabilitate, acționarea supapei de evacuare, direcția și răspunsul clapetei de accelerație.
De asemenea, sistemul avansat de tracțiune integrală include o cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic și diferențiale față și spate blocabile.
„Ne-am concentrat cu adevărat pe livrarea unei camionete de performanță autentică cu Next-Gen Ranger Raptor”, a declarat Dave Burn, inginer șef Ford Performance pentru Ranger Raptor. „Este semnificativ mai rapid, arată incredibil, este plin de funcții noi și este cel mai dur Ranger pe care l-am realizat vreodată.”
CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen a publicat primele imagini cu viitorul pick-up AmarokPrintre inovațiile introduse pe noul modele se numără și noul sistem anti-lag, care menține turbina la turații ridicate, timp de până la trei secunde după ce accelerația este ridicată, permițând o reluare mai rapidă a presiunii de supraalimentare și accelerații imediate la ieșirea din viraje sau la trecerea de la o treaptă la alta atunci când șoferul calcă pedala de accelerație.
La interior, pe lângă ornamentele și detaliile strict estetice, mașina dispune de un display de 12,4 inci, pentru instrumentarul de bord, și de un sistem multimedia cu display tactil de 12 inchi.
Ford spune că livrările către clienți vor demara în ultimul trimestru al anului 2022, cu comenzi care vor putea fi plasate pe piața din România la jumătatea lunii martie.