Honda Trading, importatorul mărcii japoneze în România, a lansat pe piață a zecea generație a compactei Civic, cu ambele variante de caroserie, în 4 uși și 5 uși, cu prețuri ce încep de la 18.500 euro.
Noua generație Honda Civic a fost lansată anul trecut, la Paris, înlocuind generația cu cea mai scurtă viață din istoria acestui model, cea care a fost lansată în 2009 și a rezistat doar 4-5 ani. Acum, Honda a unificat practic designul Civic pe toate piețele pe care a fost lansată, incusliv în SUA, unde, de obicei sedanurile aveau alt aspect, în comparație cu hatchback-urile din Europa sau Japonia. Practic, dacă urmărim programul apariției lui Civic pe întreg mapamondul înțelegem mai bine distribuția sa. Mai întâi a fost Civic Concept la New York, sub forma unui coupe, apoi Type-R Concept la Geneva (hatchback), pentru ca la Paris să apară versiunea de serie.
Din punct de vedere al designului, stilul său continuă ceea ce au început modelel anterioare (vorbim aici despre hacthbackuri), cu linii îndrăznețe, futuriste și sculpturale, perfecte pentru tinerii care doresc întotdeauna să atragă atenția.
Din punct de vedere tehnic, sunt de remarcat dimensiunile, mai mari cu mult față de generația anterioară, grație noii platforme globale a Honda, care va fi utilizată inclusiv pe unele modele ale japonezilor din clasele superioare. Aceasta a permis un ampatament al sedanului de 2,7 metri, comparabil cu al unor modele din clasa medie. Rezultatul este unul impresionant. Honda Civic hatchback ajunge la 4,52 metri, o valoare care depășește cu mult orice concurent din clasa compactă, iar sedanul atinge 4,63 metri, cu foarte puțin mai scurt decât un Mercedes C Class, de exemplu. Și la nivelul portbagajului situația stă la fel de impresionant, cu 478 de litri pentru hatchback și 519 litri la sedan.
Motoarele oferite pe piața din România sunt doar două, ambele pe benzină, ambele turbo, 1.5 VTEC, de 182 CP, și 1.0 VTEC de 129 CP, acesta din urmă prezent doar pe hatchback, motoare ce pot fi combinate cu cutia manuală în 6 trepte sau noua cutie automată CVT. Aici sunt pucntele slabe ale lui Civic, gama de motorizări excluzând din start versiuni entry-level care ar putea atrage mai mulți clienți. De altfel, Civic este exclusivistă și dacă vorbim despre preț, care începe de la 18.500 euro, mai mult cu aproximativ 200 de euro decât generația anterioară. Vțrful de gamă la caroseria în 5 uși este Prestige, cu motor 1.5 VTEC și cutie CVT, care costă 26.500 euro, comparabil cu un A Class. Noul sedan Honda Civic începe de la 20.800 euro, iar echipările superioare ajung la 27.500 euro (Executive), amintind astfel de legătura strânsă cu modelul premium Acura ILX.
Cu siguranță, echipamentele prezente justifică prețul pentru noul Civic, începând cu sistemul automat de frânare în cazul unui impact iminent, care detectează prezența pietonilor și care va conta fără îndoială la testele EuroNCAP. Celelalte, de tip lane assist, Cruisi Control adaptiv, limitator de viteză inteligent, recunoaștere a semnelor de circulație, toate ridică ștacheta în segment, fiind prezente în standard pe orice Civic.