Datele privind livrările de autovehicule ale grupului Volkswagen arată o revenire puternică față de pierderile de anul trecut, dar cu un nivel mult sub anul 2018, cel mai bun din istoria companiei.
Mărcile grupului Volkswagen au vândut în prima jumătate a acestui an 3,87 milioane de autovehicule, cu 12,8% mai multe decât în anul anterior, când activitatea era puternic afectată de criza de semiconductori. Volumul este însă mai mic cu 30 de procente față de recordul înregistrat în primul semestru din 2018, când livrările urcau la 5,5 de milioane de vehicule. De atunci, vânzările grupului german au înregistrat scăderi succesive, din cauza pandemiei și a penuriei de componente electronice.
Impactul cel mai mare asupra rezultatelor l-a avut piața din China, unde grupul nu a reușit să-și revină și a înregistrat o nouă scădere de 1,2 procente, cu 1,45 milioane de vehicule livrate, astfel că piața asiatică rămâne în continuare în urma regiunii Europene. Vânzările din Europa de Vest au ajuns la 1,64 milioane de vehicule, cu 27% mai multe decât anul trecut, în timp ce în Europa Centrală și de Est, volumul vândut a fost de 253.400, cu 11,6% mai mare. În total, Europa a contat cu 1,9 milioane de vehicule, cu o creștere de peste 20 de procente. Și piețele din America de Nord, America de Sud, Asia – Pacific și Africa/Orientul Mijlociu au contribuit cu creșteri de două procente la rezultatul primului semestru.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Datele pe mărci arată evoluții diferite, cu un vârf pentru VW Vehicule Comerciale, care s-a apropiat de pragul de 200.000 de unități vândute și o majorare de 30 de procente, la polul opus fiind grupul de mărci de lux Lamborghini/Bentley, cu o scădere ușoară de 0,5 procente. Marca de bază, Volkswagen a avut de asemenea un avans mai mic comparativ cu restul grupului, 7,2%, cu un volum de 2,22 milioane de vehicule livrate. Skoda a urcat la 432.200 unități, SEAT/CUPRA, la 261.400, iar brandul premium Audi a avansat la peste 900.000 de unități, cu 15,5%.
Pe segmentul de vehicule electrice, grupul german continuă să înregistreze un avans mult mai rapid, cu peste 48% față de volumul din 2022, pe fondul repornirii tuturor uzinelor și a onorării cererilor numeroase existente. În total, cele mărcile grupului au livrat 321.600 BEV, cea mai mare parte fiind vândute în Europa, unde s-au livrat 217.100 vehicule electrice. În China, livrările de electrice s-au ridicat la 62.400 unități, iar în SUA la 29.800 unități.
Șefa vânzărilor VW Group, Hildegard Wortmann, spune că se înregistrează o creștere a comenzilor în ultimele luni, după ce la începutul anului compania s-a confruntat cu „o anumită reticență în rândul clienților noștri din cauza reducerilor programelor de subvenții, a timpilor lungi de așteptare și a inflației ridicate”.
CITEȘTE ȘI FOTO Ultimul VW Passat din Europa se pregătește de lansare, doar în versiune VariantCele mai multe mașini electrice au fost vândute de marca Volkswagen, 164.800 de vehicule, urmată de Audi cu 75.600 de vehicule, ŠKODA, cu 31.300 de vehicule, SEAT/CUPRA, cu 18.900 de vehicule, Porsche, cu 18.000 de vehicule, și Volkswagen Vehicule Comerciale, cu 12.300 de vehicule.
Cele mai vândute modele electrice din grupul VW, în prima jumătate a anului 2023, au fost Volkswagen ID.4/ID.5, Volkswagen ID.3, Audi Q4 e-tron (inclusiv Sportback), ŠKODA Enyaq iV și Audi Q8 e-tron (inclusiv Sportback).