Germanii au fost convinși de abonamentul promoțional de 9 euro să renunțe la autoturisme, campania dovendindu-se un succes nu doar prin prisma volumului de persoane care au cumpărat abonamente în cele trei luni de vară, dar și pentru perioada următoare. Potrivit unui sondaj realizat printre germani, mulți dintre ei au spus că vor continua să folosească autobuzele și tramvaiele de-acum înainte.
Germania a inițiat la începutul verii o campanie de promovare a transportului în comun, pe fondul creșterii prețurilor la carburanți și în contextul războiului din Ucraina. Campania a constat în subvenționarea prețului abonamentelor, astfel încât în lunile iunie, iulie și august un abonament lunar pe toate liniile, pe toate tipurile de transport, inclusiv trenurile Deutsche Bahn, fără limită de curse efectuate, a putut fi cumpărat cu numai 9 euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Statisticile publicate de autoritățile germane arată că nu mai puțin de 38 de milioane de persoane și-au cumpărat abonamente de 9 euro, astfel că volumul de pasageri de pe liniile de transport în comun a depășit nivelurile dinainte de pandemie.
În plus, efectul important al acestei campanii este cel legat de schimbarea comportamentului publicului, în urma utilizării transportului în comun. Astfel, potrivit unui sondaj de opinie realizat de compania britanică YouGov, la solicitarea agenției DPA, un procent de 31% dintre persoanele care foloseau autoturismul pentru deplasările zilnice au preferat autobuzele sau metrourile pentru a merge la serviciu sau în alte scopuri. Mai mult decât atât, 18% din cei care erau obișnuiți să se deplaseze cu autoturismul au declarat că vor renunța la mașină și vor circula cu transportul în comun.
Un procent de 22% dintre persoanele cu mașină au spus că au folosit rar abonamentul oferit de guvern, iar un sfert au spus că nu i-a interesat campania. În total, 28% dintre cetățenii germani au luat cel puțin un abonament pentru transportul public.
CITEȘTE ȘI Noi scumpiri la motorină. Diferența față de prețul benzinei a ajuns iar la nivelul din aprilieMulți dintre germani au declarat că au folosit abonamentul pentru a face excursii, pentru a călători în scopuri care nu țineau de serviciu.
Concluzia sondajului este că dintre cei 18% care au spus că vor renunța la mașinile personale pentru a utiliza transportul în comun, 55% au spus că o vor face doar dacă vor mai exista oferte de preț comparabile cu campania de 9 euro.
În Germania, un bilet de autobuz costă, de regulă, începând de la 1,5 euro și ajunge până la 2,5 – 2,7 euro, iar un abonament lunar începe de la aproximativ 60 de euro și poate ajunge la peste 200 de euro, pentru a fi valabil pentru distanțe mari, periurbane.