După ce au parafat oficial intrarea pe piața din Europa, semnând un contract de distribuție și service cu compania suedeză Hedin Mobility, compania chineză BYD, unul dintre cei mai mari constructori de automobile electrice din lume, a prezentat prima linie de mașini cu care va ieși în fața clienților europeni.
BYD (Build Your Dreams) va oferi pentru început - în rețeaua de dealeri din Europa, care se extinde deja cu mai multe contracte de reprezentare - un SUV compact, Atto 3, un SUV de mari dimensiuni, cu 7 locuri, TANG, și o limuzină din clasa E, HAN. Toate cele trei sunt complet electrice, sunt propulsate de sistemul de baterii Blade și vor fi expuse la Paris, în cadrul salonului auto din capitala franceză care are loc în octombrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Chinezii au reușit să găsească deja o serie de delaeri de renume din Europa, cu care a semnat contracte pentru piețele principale: Louwman în Olanda, Hedin Mobility în Suedia și Germania, Nic. Christiansen în Danemarca, RSA în Norvegia și Shlomo Motors în Israel. Prima etapă a lansărilor va începe în țările nordice și în Belgia, Olanda și Luxemburg.
Cei de la BYD au precizat că primele livrări vor începe cu limuzina HAN, o mașină de 5 metri, cu un design ce amintește de Arteon de la VW, echipată cu un motor extrem de puternic, 516 CP, care reușește să atingă 100 km/h în doar 3,9 secunde. Bateria sa poate oferi o autonomie de peste 500 km. Cel mai mic dintre cele trei modele, Atto 3, va fi probabil și cel mai popular printre europeni, cu un preț care va face concurență modelelor constructorilor din Europa. Atto 3 a fost dezvoltat pe o nouă platformă a grupului chinez, are o lungime de 4,45 metri și oferă doar tracțiune față. Motorul său este mai mic, 150 kW, suficient însă pentru proporțiile mașinii, fiind echipat cu o baterie de 60 kW, care asigură o autonomie de peste 400 km.
CITEȘTE ȘI FOTO Audi a confirmat oficial participarea în Formula 1
Reprezentanții BYD au declarat că prețurile celor trei modele vor fi comunicate odată cu debutul lor la Paris. În Norvegia, unde s-a derulat un proiect pilot al chinezilor, SUV-ul Tang costă 64.000 de euro.
A treia fază a lansărilor BYD, care cuprinde piețele cu volume mai mici de vehicule electrice, inclusiv România, nu are deocamdată o dată stabilită, însă ea va aea loc pe măsură ce vor fi create rețelele de dealeri.
BYD a fost înființată în 1995 de Wang Chuanfu, care astăzi este unul dintre miliardarii Chinei, compania având ca obiect de activitate producția de automobile, camioane, dar și de sisteme fotovoltaice sau baterii. Între timp, BYD a devenit companie publică, având o capitalizare de piață de peste 120 de miliarde de dolari, comparabilă cu cea a grupului Volkswagen. Compania și-a deschis deja reprezentanțe în SUA, unde a început să vândă mașinile sale electrice.