Germania oprește entuziasmul - NU acceptă interzicerea motoarelor diesel și pe benzină

Germania oprește entuziasmul - NU acceptă interzicerea motoarelor diesel și pe benzină
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 iun 2022

Guvernul german nu va fi de acord cu planurile Uniunii Europene care vizează interzicerea comercializării de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035, a declarat ministrul german al Finanțelor, Christian Lindner, transmite Reuters.

Lindner a spus că vor continua să existe nișe pentru automobilele cu motoare pe combustie astfel încât o interdicție ar fi o greșeală și de aceea guvernul de la Berlin nu va fi de acord cu această legislație europeană, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News

În urmă cu aproape două săptămâni, Parlamentul European a votat propunerea care prevede reducerea la ZERO a emisiilor de carbon ale autoturismelor și vehiculelor comerciale ușoare noi, din UE, în 2035, în cadrul pachetului FIT FOR 55 2030. Urmează etapa de negociere cu statele membre pentru implementare.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Majoritatea tour-operatorilor se așteaptă la un flux mai mare de turiști. Cresc prețurile, de la bilete de avion la hotel și mâncare CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Majoritatea tour-operatorilor se așteaptă la un flux mai mare de turiști. Cresc prețurile, de la bilete de avion la hotel și mâncare

De ce este important: Prin textul adoptat, care constituie poziția de negociere a Parlamentului cu statele membre, eurodeputații sprijină propunerea Comisiei de a ajunge la o mobilitate rutieră fără emisii până în 2035, adică o reducere cu 100% față de 2021 a acestor emisii. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost propuse deja la 55 % pentru autoturisme și la 50 % pentru camionete, în 2030, de unde și numele pachetului legislativ, însă acest obiectiv intermediar urmează să fie decis ulterior.

De asemenea interesant: Pachetul Fit for 55 a fost prezentat de Comisia Europeană în iulie 2021, acesta având ca scop revizuirea standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru autoturisme și vehiculele utilitare ușoare noi. Propunerea este justificată prin obiectivele climatice ale UE pentru 2030 și 2050, fiind aduse în discuție beneficiile cetățenilor prin introducerea pe scară largă a vehiculelor cu emisii zero (o mai bună calitate a aerului, economii de energie și costuri mai mici pentru deținerea unui vehicul), precum și să stimuleze inovarea în domeniul tehnologiilor cu emisii zero.

PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Apar tot mai multe prognoze care indică o extindere a crizei cipurilor. Abia în 2024 se va observa o situație mai bună CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Apar tot mai multe prognoze care indică o extindere a crizei cipurilor. Abia în 2024 se va observa o situație mai bună

„Prin adoptarea noilor standarde, creăm claritate pentru industria autovehiculelor și stimulăm inovarea și investițiile pentru producătorii de automobile. În plus, achiziționarea și conducerea de autoturisme cu emisii zero vor deveni mai ieftine pentru consumatori. Sunt fericit că Parlamentul a susținut revizuirea ambițioasă a obiectivelor pentru 2030 și reducerea cu 100% a emisiilor pentru 3035, ceea ce este esențial pentru a atinge neutralitatea climatică în 2050”, a declarat raportorul Jan Huitema.

Parlamentul spune că de-acum vor începe negocierile cu statele membre ale UE.

viewscnt
Afla mai multe despre
parlamentul european
automobile electrice
interzicere diesel benzina