Europcar, companie franceză, care se află în plin proces de preluare de către un consorțiu condus de Volkswagen Group, va trece la sistemul de management german, cu două niveluri, formate din Consiliu de Administrație și Consiliu de Supraveghere, dacă acționarii vor aproba această propunere. Pe 10 iunie expiră oferta de cumpărare a companiei.
Green Mobility Holding, consorțiu de companie care a ofertat acționarii Europcar și a cărei perioadă de acceptare expiră peste doar două zile, a anunțat că intenționează să propună Adunării Generale a Acționarilor, în ședința din această lună, trecerea la sistemul de guvernanță corporativă cu două niveluri, specifică economiei germane. Acest sistem prevede existența unui Consiliu de Supraveghere care ia deciziile strategice și aprobă acțiunile Consiliului de Administrație. Sistemul are un mecanism de numire și funcționare care favorizează desemnarea unui Consiliu de Supraveghere format din reprezentanți ai acționarilor, lăsând liber Consiliul de Administrație exclusiv pentru specialiști.
Green Mobility Holding SA este format din Volkswagen Group, alături de care se află acționarii actuali ai Europcar, Attestor Limited, precum și Pon Holdings. Oferta făcută acționarilor de consorțiu este una care țintește întreg pachetul de acțiuni, cu un preț de 51 de cenți pe acțiune, dacă sunt vândute peste 90% din acțiuni, în caz contrar prețul oferit fiind de 50 de cenți. Data la care expiră termenul de acceptare este 10 iunie, moment în care va fi anunțat cât de mare este pachetul pe care Volkswagen și partenerii săi au reușit să-l cumpere. Faptul că Green Mobility a anunțat deja propunerea de schimbare a managementului arată că oferta de acțiuni primită îi asigură prezența în rândul acționarilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În urmă cu câteva zile, Volkswagen a anunțat că tranzacția a primit acordul autorităților antitrust ale Comisiei Europene, astfel că pe 10 iunie poate fi închis procesul de achiziție.
Volkswagen intenționează să transforme Europcar într-o companie de mobilitate cu ajutorul căreia să-și atingă țintele de extindere pe acest segment de car-sharing și ride-sharing, în viitor, cu automobilele produse de cele 12 mărci ale grupului.