ANUNȚ Dacă aveți o mașină care poluează, nu veți mai putea conduce prin Capitală dacă nu veți plăti o taxă. Ce taxe vor plăti șoferii

ANUNȚ Dacă aveți o mașină care poluează, nu veți mai putea conduce prin Capitală dacă nu veți plăti o taxă. Ce taxe vor plăti șoferii
scris 7 iun 2022

Dacă aveți o mașină care poluează, de anul viitor nu veți mai putea conduce prin Capitală dacă nu veți plăti o taxă ce va fi calculată în funcțe de tipul mașinii și de cantitatea de noxe emise. 

De asemenea, și dacă veniți din alte județe veți fi nevoiți să plătiți taxă pentru a putea traversa centrul Bucureștiului, arată Antena 3

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: S-a redus încrederea în toate segmentele pieței imobiliare, cu excepția celui de retail. Piața de case din SUA arată o încetinire puternică a vânzărilor CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: S-a redus încrederea în toate segmentele pieței imobiliare, cu excepția celui de retail. Piața de case din SUA arată o încetinire puternică a vânzărilor
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Toate aceste prevederi sunt într-un proiect al Primăriei Capitalei, care vrea să instituie o zonă cu emisii reduse, pentru o perioadă de șase ani.

Proiectul urmează să intre în dezbatere publică, conform sursei citate. De partea cealaltă, Primăria susține că, la acest moment, «primarul general nu a inițiat și nu susține un astfel de  proiect», în condițiile în care pentru proiectul citat sunt prezentate cifre extrem de precise.

Conform sursei citate, proiectul presupune înființarea unei zone de Emisii Reduse pe toate drumurile publice din București pentru o perioadă de șase ani, începând de anul viitor. În acest fel, Primăria va încerca să reducă poluarea, conform normelor europene.

PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Apar tot mai multe prognoze care indică o extindere a crizei cipurilor. Abia în 2024 se va observa o situație mai bună CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Apar tot mai multe prognoze care indică o extindere a crizei cipurilor. Abia în 2024 se va observa o situație mai bună

Printre autovehiculele pentru care va fi necesară o taxă de anul viitor se numără motocicletele, mașinile diesel, dar și cele pe benzină sau GPL, cu o normă de poluare mai veche, începând de la cele non-euro, până la EURO 4, în cazul vehiculelor diesel de peste 2 tone. Până în anul 2028, măsurile vor fi mai drastice.

Ce taxe vor plăti șoferii

Tarife pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2 încep de la 20 de lei pe zi, la 5.500 de lei pe an.

Aceleași taxe se aplică și pentru șoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în București și doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor.

Cei care nu achită taxele riscă o amendă cuprinsă între 4.000 și 5.000 de lei, iar constatrea se va face de către brigada rutieră sau poliția locală.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult

Sunt și excepții de la regulament precum autospecialele SMURD, ale pompierilor, polițiștilor, a mijloacelor de transport în comun și a utilajelor agricole fie a celor care intervin pentru reparația drumurilor publice.

Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special care presupune amenajarea pistelor de biciclete, înnoirea mijloacelor de transport în comun, amenajarea părcărilor pentru biciclete, trotinete și către sprijinirea în achiziționarea unui mașini electrice sub 1500 kg.

Vehicule care trebuie să achite o taxă pentru a circula în Capitală din 2023

- motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri

non-euro și EURO 1

- Diesel - cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2

- benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg

non-euro și EURO 1

- Diesel - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg și 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3

- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg și 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2

- Diesel - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4

- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3

Ce taxe vor fi pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2

Taxă 1 zi: 20 lei 

Taxă 3 zile: 55 lei 

Taxă 7 zile: 120 lei

Taxă 30 de zile: 500 lei

Taxă 365 de zile: 5.500 lei

Ce prevede proiectul pentru reducerea poluării

- Instituirea unei zone de emisii reduse pe TOATE drumurile publice pe teritoriul UAT București începând cu 01.01.2023 pentru o durată de 6 ani

- Începând cu 01.01.2023, circulația va fi permisă între orele 8.00-20.00 cu excepția zilelor libere numai cu achitarea taxelor de mai jos

- Prevederile se aplică tuturor vehiculelor indiferent de locul înmatriculării

- Începând cu 01.01.2023, vehiculele care nu sunt înregistrate/înmatriculate în Municipiul București trebuie să achite o taxă în zona A a Municipiului București

- Dacă nu plătești taxa, riști amendă între 4.000 și 5.000 de lei

- Constatarea se va face de către brigada rutieră, poliție locală

Ce taxe se plătesc pentru mașinile care nu sunt înregistrate în Capitală

PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUA CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUA

Taxa de înmatriculare în Municipiul București, dacă nu sunt înregistrate sau înmatriculate în București

Taxa zilnică – 20 lei

Taxă 5 zile – 90 lei

Taxă 7 zile – 120 lei

Taxă 30 de zile – 500 lei

Taxă 365 de zile – 5.500 lei

Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special pentru:

a. Amenajarea de piste pentru biciclete

b. Înnoirea flotei de transport în comun – doar electrice sau hibride

c. Amenajarea unor spații de încărcare

d. Sprijin financiar pentru achiziție mașină electrică care are masa sub 1.500 kg.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxa
masini
nicusor dan