Prima achiziție de companii auto europene a holdingului chinez Geely, fosta London Taxi Company, cunoscută pentru taxiurile sale negre, urmează să se transforme într-o marcă de automobile electrice.
Geely a redenumit compania London Taxi Company în London Electric Vehicle Company și a anunțat strategia prin care aceasta va fi transformată într-o companie de tehnologie de mobilitate zero-carbon. Asta înseamnă că celebra companie de taxiuri londoneze va produce doar mașini electrice.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fosta London Taxi Company a fost cumpărată de Geely în mai multe etape, în momentul falimentului acesteia, achiziția fiind finalizată în 2013, după ce producția de taxiuri a fost mutată în China, încă din 2008. Ulterior, producția a revenit în Coventry, Marea Britanie, unde sunt asamblate până la 3.000 de vehicule anual, un volum pe care compania vrea să-l crească de cel puțin 5 ori.
Anunțul privind noua strategie a companiei a fost însoțită de desemnarea noii structuri de conducere a companiei, care va fi condusă în continuare de Alex Nan, care deține funcția de CEO la nivel global și care va prelua și conducerea activităților din Marea Britanie. „De la lansarea TX în 2018, LEVC a experimentat o creștere rapidă, cu 9.000 de unități vândute până acum, aceste vehicule parcurgând peste 500 de milioane de mile și a oprit emisiile a 152.000 de tone de CO2 în atmosferă”, a declarat Nan. Acesta a preluat funcția de CEO al LEVC în iulie 2022, când l-a înlocuit pe Jorg Hofmann.
Compania a început să vândă, după lansarea lui TX ca model destinat companiilor de taxi, și modelul VN5, un automobil comercial, destinat transportului de marfă, practic o versiune fără geamuri a modelului de pasageri.
CITEȘTE ȘI Tesla se bate cu Volvo, în Europa, pentru a deveni a patra marcă premium, după Audi, BMW și Mercedes„Vom construi pe moștenirea fără rival al LEVC și vom crește dincolo de producția taxiuri hig-end, livrând mobilitate smart, verde, sigură și accesibilă pentru mai mulți clienți decât am făcut-o vreodată. Dacă urmăriți 2023, vom ținti o creștere de 20% față de anul trecut a vânzărilor și vom dezvălui mai multe detalii ale strategiei în primul trimestru”, a mai declarat CEO-ul Alex Nan.