Guvernul francez nu exclude posibilitatea vânzării unei părți din acțiunile pe care le deține la constructorul auto Renault în 2016, pentru a-și reduce participația la 15,01% din capitalul Renault, a declarat joi ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, într-un interviu acordat cotidianului financiar francez Les Echos, preluat de Reuters.
În luna aprilie a acestui an, Guvernul francez și-a majorat participația la Renault de la 15,01% până la 19,7% iar Macron a declarat de mai multe ori că Guvernul de la Paris ar dori să revină la nivelul de 15% însă până acum nu a oferit un calendar precis.
Întrebat despre o posibilă vânzare de acțiuni Renault de către statul francez în 2016, Emmanuel Macron a răspuns: 'Este posibil, nu s-a luat încă o decizie. Atunci când vom fi în situația de a ne apăra interesele o vom face. Pentru a reveni, așa cum am promis, la nivelul de dinainte, adică 15,01%' a spus Macron.
Mai multe surse guvernamentale și din apropierea constructorilor auto Renault și Nissan au declarat pentru Reuters că Nissan a propus modificare termenilor alianței cu Renault prin majorarea participației pe care constructorul nipon o deține la partenerul francez în ideea de a echilibra relația dintre cei doi parteneri.
Macron a precizat că Guvernul francez este favorabil aprofundării alianței Renault-Nissan. 'Viziunea noastră strategică, împărtășită cu Carlos Ghosn, este să mergem spre o mai mare integrare a celor două entități. Trebuie să definim modalitățile acestei apropiere iar acest lucru rămâne de stabilit. Acesta este o chestiune industrială și strategică iar problema acțiunilor se va pune atunci când va veni momentul', a spus ministrul francez.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. Cu toate acestea, Nissan nu are în prezent drepturi de vot la Renault, în timp ce statul francez, care în aprilie și-a majorat participația deținută la Renault de la 15% la 19,7%, a reușit să-și dubleze drepturile de vot la Renault. La acea dată, atât Renault, cât și Nissan, s-au opus fără succes majorării drepturilor de vot ale statului francez, apreciind că aceasta ar putea afecta alianța.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpres