Waymo, compania de mașini autonome a Google, anunță a șasea generație de mașini autonome pe care le va pune la dispoziția clienților din SUA. Noile robotaxi vor fi mai ieftine, pentru că vor avea mai puține camere și senzori, dar vor avea capacități de rulare automomă mai mari.
Compania de mobilitate autonomă a Alphabet (Google) a prezentat a șasea generație de vehicule pe care le va introduce în rețeaua robotaxi în acest an, cu performanțe mult mai bune și „la o fracțiune de cost”. Noile mașini vor folosi hardware-ul Waymo, dar pe o platformă oferită de chinezii de la Geely, care au încheiat un contract cu compania americană pentru livrarea de mașini Zeekr. Chiar dacă anunțul Waymo nu face referire la brandul chinez, fotografia oficială are marca Zeekr pe caroserie.
„Am redus semnificativ costul sistemului nostru de a șasea generație, oferind și mai multă rezoluție, rază de acțiune, putere de calcul și permițând mai multe capabilități” anunță Waymo, fără să precizeze marca mașinilor pe care va fi implementat noua tehnologie.
Arhitectura hardware de control de pe noile mașini se bazează pe 13 camere, 4 lidar, 6 radar și o serie de receptoare audio externe (EAR), o reducere substanțială față de generația aflată în trafic în prezent, care folosește nu mai puțin de 29 de camere pentru a prelua informații despre traficul și obiectele de pe traseu. Noile camere și senzorii ce se vor regăsi pe mașini vor crea câmpuri de vedere suprapuse, în jurul vehiculului, până la 500 de metri distanță, zi și noapte și într-o gamă extinsă de condiții meteorologice. Vor fi menținuți senzorii lidar și radar, pentru a construi imagini complementare și suprapuse din jurul mașinii și pentru a asigura redundanța necesară într-un sistem de rulare autonomă.
Printre noutăți se numără și optimizarea sistemului, de exemplu prin schimbarea componentelor de detectare în funcție de mediul de operare sau pentru reglarea curățării senzorului în climatele care au nevoie de astfel de operațiuni.
Waymo spune că poate oferi servicii de mobilitate în orice condiții, de la căldura extremă, ceață, ploaie și grindină sau în condiții foarte reci. Sistemul a fost testat pe drumuri publice, pe drumuri închise și în condiții de simulare, pe milioane de kilometri.
Compania Waymo realizează în prezent peste 50.000 de curse săptămânal, în mai multe orașe din SUA, cu vehiculele fără șofer care oferă curse de tip robotaxi clienților care comandă din aplicație, similar cu o cursă Uber.