Chiar dacă evoluția de moment a pieței de mașini electrice nu este una favorabilă investițiilor, perspectivele pe termen lung rămân neschimbate, iar tranziția la propulsia electrică reprezintă singura soluție pentru reducerea emisiilor de CO2 în Europa. Un start-up italian care vrea să producă mașini electrice premium a cerut autorităților din Italia susținere financiară pentru a construi două modele electrice performante.
Aehra este un nume mai puțin cunoscut fanilor de automobile, dar noua companie are în spate un nume mult mai cunoscut, Filippo Perini, un designer care a lucrat pentru unele dintre cele mai renumite mărci auto. Italianul a petrecut nu mai puțin de 12 ani la Lamborghini, unde a semnat designul celor mai cunoscute modele ale mărcii din această perioadă, dar a lucrat anterior și pentru Alfa Romeo, Audi, pentru centrul Italdesign, pentru ca în ultimii ani să fie designer al Genesis.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Principalul investitor al Aehra Automobili este însă Hazim Nada, un om de afaceri italian cu rădăcini în SUA, care a avut afaceri importante în sectorul comerțului cu produse petroliere. Compania auto Aehra a fost înființată la finele lui 2022, când a fost prezentat și primul concept lansat de brandul italian, un SUV complet electric „First Ultra Premium”, așa cum a fost descris la momentul debutului. Între timp, planurile lui Hazim Nada, și ale echipei sale care îl include, pe lângă Filippo Perini și pe Franco Cimatti, fost director de dezvoltare la Ferrari, ca Chief Engineering Officer, au generat între timp și primele mașini pregătite să intre în producția de serie: Impeto și Estasi, două modele care combină mai multe stiluri de caroserie într-un singură.
Impeto este un soi de SUV Coupe cu trăsături de monovolum, iar Estasi este un sedan cu linii de coupe/fastback. Ambele se remarcă prin consolele extrem de scurte, care amintesc de proporțiile mașinilor ultrasportive, inclusiv de Lamborghini. Ușile escamotabile sau scaunele individuale inclusiv în spate sunt doar câteva dintre detaliile acestor mașini, care acum așteaptă susținere financiară din partea guvernului Italiei pentru a fi produse.
Aehra Automobili a cerut oficial autorităților un sprijin financiar de 1,2 miliarde euro, pentru ca modelele Impeto și Estasi să fie produse în Italia. Producția ar urma să înceapă în 2026, în zona Abruzzo, acolo urmând să fie construită prima fabrică a mărcii, cu o capacitate de 25.000 de automobile anual.
În privința specificațiilor tehnice, ambele modele Aehra oferă performanțe la superlativ, cel puțin pe hârtie: autonomie de 800 km, o viteză maximă de 260 km/h și accelerații de sub trei secunde.
CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii de la BYD se bat cu Porsche Taycan: Supercar-ul electric U9 de 1.200 CP a terminat testele pe Nurburgring și intră în producția de serieCele două vehicule, proiectate de Filippo Perini, care a lucrat anterior pentru mărci renumite precum Alfa Romeo, Lamborghini și Italdesign, oferă o autonomie de 800 de kilometri. Acționați de un motor față și două motoare din spate, cu o putere totală de 800 CP , ating o viteză maximă de 260 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de trei secunde. Pentru baterie, compania italiană a semnat anul trecut un acord cu austriecii de la Miba, pentru livrarea de pachete de baterii cu o arhitectură pe 925 volți, cu charger de 350 kW și capacități de până la 120 kWh, care să ofere autonomii de top.
Prețurile estimate pentru cele două modele anunțate de Aehra sunt la fel de exclusiviste precum sunt și performanțele: peste 170.000 de euro.
Cu prima sa facilitate propusă, Aehr promite peste 500 de locuri de muncă, la care se adaugă alte 100 de locuri în zona de birouri, în Milano.
„Ar fi extrem de îmbucurător dacă cererea noastră de finanțare ar fi aprobată de guvernul italian și selectată ca proiect de importanță strategică națională”, a transmis principalul finanțator al Aehra, după depunerea cererii, Hazim Nada. Actualul guvern italian s-a declarat preocupat de creșterea producției de autovehicule din țară, la niveluri de peste un milion de unități anual, pe care țara le atingea cu peste un deceniu în urmă. Autoritățile sunt îngrijorate de faptul că Stellantis a mutat o parte din producția modelelor sale în alte țări, în timp ce o parte din uzinele locale au fost sau urmează să fie închise ori redimensionate.