Volkswagen a prezentat în premieră cel mai nou SUV al mărcii, dar și cel mai mic în același timp, de fapt un crossover de clasă B comparabil ca dimensiuni și caracteristici cu Dacia Sandero Stepway.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Volkswagen T-Cross este cel mai nou SUV intrat în portofoliul mărcii germane, acesta fiind lansat în Amsterdam, într-un eveniment ce s-a desfășurat aproape simultan cu alte lansări similare din China și Brazilia, piețe pe care VW contează la fel de mult cu acest model, mai ales datorită prețului mic.
T-Cross a fost dezvoltat pe aceeași platformă MQB a mărcii, o platformă modulară care permite lungimi diferite, cu ampatamente diferite, având trăsături similare cu VW Polo, cu care împarte o serie de elemente. T-Cross este doar cu puțin mai mic decât T-Roc, cu 4,11 metri lungime și 2,56 metri ampatament, (față de 4,17 metri și 2,59 metri la T-Roc) ambele fiind încadrate în segmentul B-SUV. Pentru comparație, Dacia Sandero Stepway are 4,08 metri lungime și 2,59 metri ampatament.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Altfel spus, T-Cross vine să mărească oferta, cel puțin la nivelul aparenței și, în același timp, să permită celor de la VW să ofere un crossover cu un preț competitiv cu cel al concurenței. De exemplu, cel mai apropiat concurent este Renault Captur, liderul segmentului, care are 4,12 metri lungime și 2,69 metri ampatament, având un preț de listă de 16.890 euro, pe piața din Germania. Aici, VW T-Cross a fost anunțat la 17.975 euro, o diferență care mizează pe puterea brandului, la dotări și motorizări similare.
Motorizările lui T-Cross sunt similare cu cele de pe Polo, trei pe benzină și un diesel, de la 1.0 TSI, cel mai mic, la 1.5 TSI, cel mai mare pe benzină, respectiv, 1.6 TDI.
Ceea ce este important este faptul că și T-Cross, la fel ca în cazul lui T-Roc, oferă în standard o serie de echipamente de siguranță, cum sunt Pedestrian Monitoring și City Emergency Braking System, Lane Assist, Hill Start Assist.
VW T-Cross va fi fabricat în aceeași uzină cu VW Polo, în uzina din Spania a mărcii, urmând să fie produs în versiuni adaptate pieței locale și în China și America de Sud.