PSA Group a anunțat venituri în creștere în trimestrul al treilea, sub influența diviziei Opel Vauxhall și a vânzărilor în creștere pe piața din Europa, însă afectate de scăderi importante în China și de ieșirea din Iran.
PSA Group a înregistrat o cifră de afaceri mai mare cu 7,8% în intervalul iulie - septembrie 2018, față de perioada similară din 2017, respectiv 15,4 miliarde euro, într-o perioadă în care multe din companiile auto au înregistrat scăderi ale veniturilor.
Compania franceză PSA a anunțat o creștere a încasărilor pe aproape toate segmentele, inclusiv din partea diviziei Opel Vauxhall, care a încheiat primul an complet în proprietatea grupului. Veniturile OV au fost de 3,87 miliarde euro, față de 2,78 miliarde euro anul trecut, o creștere de 39% în trimestrul al treilea, însă baza de comparație nu include și luna iulie 2017, când compania încă mai era în proprietatea GM. Divizia Peugeot Citroen a înregistrat venituri de 8,48 miliarde euro, o creștere mică, de numai 0,8%.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Cabină de la stația de taxare de la Fetești, distrusă de un transport agabariticNumărul total al autovehiculelor vândute în această perioadă este de 703.000 unități, în scădere față de anul trecut cu 16,7%, valorile fiind influențate de închiderea activității din Iran și de o prăbușire a vânzărilor în China. La polul opus se află piața europeană, unde PSA a înregistrat o creștere în trimestrul 3, de 8,1%.
Pe întreg anul (ianuarie - septembrie), PSA Group a cumulat venituri de 54 miliarde euro, cu 29,1% mai mari ca anul trecut, surplusul de peste 12 miliarde de euro fiind adus, în special, de divizia Opel Vauxhall, cu aproximativ 11,1 miliarde creștere (anul trecut a contabilizat doar august - septembrie). Divizia Peugeot Citroen a înregistrat singură o creștere de 8,2%, respectiv 30,6 miliarde euro.
Vânzările de vehicule au ajuns în acest an la 2,88 milioane unități, în creștere cu 19% față de anul trecut, dar cu scăderi importante în Africa/Orientul Mijlociu (-41%), China (-12,5%) și America de Sud (-10,2%).