Izgonită practic de pe piața smartphone-urilor de Statele Unite, Huawei s-a reprofilat, printre altele, pe automobile electrice, dezvoltate împreună cu producătorii auto.
IMAGINI ÎN GALERIA FOTO
Sâmbătă, la Shanghai, va fi dezvăluită prima mașină care folosește sistemul de operare Harmony OS, al celor de la Huawei, mașină numită Aito M5.
Huawei ține să scoată în evidență faptul că nu are de gând să intre în concurență cu producătorii auto, ci să colaboreze cu aceștia. Și, într-adevăr, Aito M5 este dezvoltată de Seres, o subsidiară cu sediu în Silicon Valley a companiei chineze Sokon.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aceasta este un hibrid, care, alături de bateria de 40 kWh, folosește și un motor de 1,5 litri pe benzină, care funcționează doar pentru a creștere autonomia.
Sistemul de infotainment bazat pe Harmony OS este pus în valoare de un touchscreen de 15,6 inch, secundat de un ecran de 10,4 inch care afișează parametrii tehnici.
Aito M5 este considerat un concurent pentru Tesla Model Y. Tesla a crescut în ultimii doi ani, ajungând să încaseze 26% din veniturile generate de această piață în China.
SUV-ul de dimensiuni medii va fi vândut în trei variante, cu 272 cp, 228 cp și 496 cp. Acesta va costa în China de la aproximativ 40.000 de dolari, adică mai ieftin decât Tesla Model Y, care costă puțin sub 48.000 de dolari pe piața chineză.