Renault a lansat cel mai nou SUV al său, numit Austral, care va înlocui în gamă vechiul Kadjar. Cu un design care respectă cu sfințenie stilul impus pe modelele existente, SUV-ul aduce o nouă opțiune pentru clienții mărcii.
Renault Austral este cea mai nouă propunere a mărcii franceze pe segmentul SUV-urilor, un automobil de clasă compactă, dezvoltat pe platforma CMF-CD, cea destinată compactelor și mașinilor medii, regăsită pe atât pe Kadjar, care nu va mai fi produs, dar și pe alte automobile din gama Renault și ale Nissan, precum și pe noul Mitsubishi Outlander.
Multă lume se va întreba de ce a ales Renault să renunțe la numele Kadjar și a preferat un nume nou, care va avea nevoie de marketing de la zero. Singura explicație ține de reputația lui Kadjar, care a fost lansat în 2015 și care nu a reușit să devină atât de popular pe cât și-ar fi dorit șefii companiei. Decizia a fost luată de noua echipă a lui Luca de Meo, care vrea o nouă direcție pentru marca franceză și face și eforturi de marketing în acest sens. Descrierea oficială a noului model vorbește despre curentul „Nouvelle Vague”, adoptat ca linie de promovare a mărcii începând cu noul Renault 5, dar și de „spiritul Renaulution”, planul de restructurare a companiei început de Luca de Meo.
O premieră pentru Renault este și introducerea pe un model de serie a unei versiuni de echipare Esprin Alpine, care are ca scop susținerea brandului Alpine și crearea de versiuni mai scumpe, cu valoare adăugată mai mare.
Nu în ultimul rând, noul Austral este și primul SUV electrificat al Renault, odată cu trecerea la a treia generație a platformei CMF-CD fiind introdusă și acest tip de propulsie. De asemenea, ea permite inclusiv trecerea la motorizări complet electrice, în viitor.
CITEȘTE ȘI FOTO A fost lansat cel mai puternic Duster de serie construit vreodatăPentru a putea compara noul Austral cu vechiul Kadjar, să privim mai întâi dimensiunile: lungimea a crescut la 4,51 metri, față de 4,45 metri, în timp ce lățimea este 1,83 metri, similară cu cea a modelului pe care îl înlocuiește (1,84 metri). La fel se întâmplă și la înălțime: 1,62 metri, față de 1,60 metri. Așadar, nu dimensiunile sunt esența schimbărilor acestui model, ci mai degrabă ținta pe care și-o propune, una mai elevată care să genereze profituri mai mari, potrivită cu descriere de „sofisticat și elegant” pe care i-o atribuie. Iar pentru asta, Renault a echipat SUV-ul cu o serie de tehnologii, atât de asistență de toate felurile, cât și de confort, inclusiv cu un display de 12 inci, în genul Tesla, o tabletă mare, care acoperă consola centrală și care însoțește celălalt display, de 12,3 inci, destinat instrumentarului de bord. Un al treilea ecran, virtual, cel al head-up dusplay-ului, de 9,3 inci, completează această ofertă.
Noua versiune de echipare Esprit Alpine, cu un caracter mai sportiv, inspirat din cel al mărcii de la care a împrumutat numele, aduce o culoare specială, câteva repere de design exterior, inclusiv jante de 20 de inci, negre, tapițerie specială, volan din piele Nappa, dar și o serie de echipamente de top.
Motorizările pe care Renault le propune la lansare au în centru un full-hibrid din familia E-TEch Hybrid, care ajunge la 200 CP, la care se adaugă două motoare mild hybrid, pe 48 V, de 130 CP și pe 12 V, de 140 și 160 CP. Vedeta, hibridulE-Tech, pe 400 V, are la bază un motor pe benzină de 1.2 litri, în 3 cilindri, la care se adaugă un motor electric alimentat de bateria de 1,7 kWh, însoțite de o cutie multimode, fără ambreiaj. Consumul acestui motor este de 4,6 litri/100 km.
Să mai precizăm și că, la capitolul multimedia, sistemele Open R și Open Link se bazează pe serviciile Google (Maps, Assistent etc.) și pe sunetul sistemului Harman Kardon.
Noul SUV Renault Austral va fi disponibil la vânzare începând din toamna acestui an.