BYD, singurul producător auto din lume care deține o companie navală proprie de transport vehicule, a încărcat al doilea vapor cu mașini cu destinația Europa, în cadrul programului de extindere a vânzărilor pe piețele continentului european, relevă datele Profit.ro.
BYD Changzhou este numele vaporului pe care au fost încărcate, în portul Ghuangshou din China, 5.000 de automobile cu destinație Europa.
Directorul general al BYD, Wang Junbao, a anunțat că nava a fost pusă în funcțiune imediat după livrarea acesteia de către șantierul naval unde fusese comandată. BYD Changzhou a fost lansată la apă în luna octombrie și a făcut încheiat primul voiaj de probă în noiembrie.
Este al doilea vapor al BYD cumpărat pentru a transporta mașinile produse în China pe piețele internaționale, după BYD Hefei, prima navă care deja operează de mai multe luni. BYD mai deține un al treilea vapor, BYD Explorer No.1, dar care este închiriat.
Noua navă de tip ro-ro măsoară 199,9 metri lungime și are o capacitate maximă de 7.000 de vehicule.
BYD este compania chineză cu cea mai mare expansiune la nivel internațional, având în același timp și cel mai mare volum de vehicule vândute la nivel global, dintre toate companiile auto din China.
Anul acesta, în primele 11 luni ale anului, BYD a vândut 3,7 milioane de vehicule, cu 40% mai multe decât anul trecut, după ce luna noiembrie a adus un volum de 506.804 vehicule, toate având propulsie electrică sau plug-in hybrid. Vânzările pe piețele externe s-au ridicat în acest an la aproape 31.000 de unități, un volum mic în comparație cu cel vândut în China, însă planurile companiei țintesc creșteri accelerate pentru următorii ani.
CITEȘTE ȘI Presa germană despre șeful Dacia, "indispensabila vacă de muls": Așa conduce Denis Le Vot Dacia către succesÎn Europa, BYD are vânzări mult mai mici decât rivalii de la SAIC, dar creșterea înregistrată în primele 10 luni ale acestui an este imensă, cu 35.300 de vehicule înmatriculate în cele 10 luni, față de 1.500 în urmă cu un an.
Cele mai multe modele cumpărate de europeni și care se regăsesc într-o pondere foarte mare pe vaporul BYD Changzhou sunt Atto 3, un SUV care a depășit 11.400 de unități în acest an, în Europa, acesta fiind urmat de Dolphin, care în acest an a depășit 8.000 de unități vândute. Seal și noul Seal U au împreună aproape 15.000 de unități vândute în Europa, în 2024.
Pentru a-și atinge volumele estimate, BYD intenționează să mai cumpere încă șapte vapoare de tip ro-ro cu care să-și transporte mașinile pe piețele internaționale.