A doua generație a SUV-ului Toyota C-HR a fost prezentată în premieră mondială de compania japoneză, la șapte ani de la debutul primei generații, care avea să devină una populară în Europa.
Lansat ca un model global, dar cu țintă predilectă piața din Europa, Toyota C-HR a intrat în 2016 pe o piață a SUV-urilor de clasă B în plină expansiune și a cucerit rapid un segment important de clienți, în special cu ajutorul designului atipic pentru acel moment. Deși Toyota îl descrie ca pe un automobil de segment C, el a fost de la bun început un B-SUV tipic, cu o lungime de 4,36 metri, cu doar 2 centimetri mai lung decât Dacia Duster.
Noua generație nu schimbă cu nimic acești parametri, așa cum nu schimbă nici platforma, TNGA, chiar dacă aceasta este una actualizată.
CITEȘTE ȘI Uzina Ford din Saarlouis, negocieri cu un nou potențial investitorDesignul este unul foarte apropiat de cel al conceptului Prolog, de acum doi ani, cu o siluetă ce păstrează linia coupe a primei generații și spiritul pe care l-a introdus acel model în designul auto, dar preia elementele specifice de la modelele existente deja, în special de la primul electric al mărcii, bZ4X.
Din punctul de vedere al motorizărilor, Toyota nu iese din șabloane, oferind propulsoare hibrid, de 1.8 și 2.0 litri, plus un PHEV de 2.0 litri, la care se adaugă și o versiune AWD-i (inteligentă). Motoarele sunt cunoscute de pe celelalte modele ale mărcii, astfel că performanțele și noile tehnologii introduse nu mai sunt un secret pentru clienți.
Pentru lansare, Toyota a pregătit două ediții speciale, GR Sport și High Premiere Edition, care vor fi disponibile deja pentru comenzi, înainte de lansarea comercială a noului model.
Printre noutățile tehnologice se numără sistemul de geofencing de pe PHEV, care va putea recunoaște zonele marcate de autorități ca exclusiv electrice, astfel că mașina va rula doar cu motorul electric. La interior, display-ul central poate ajunge până la 12,3 inci, în funcție de nivelul de echipare, acesta fiind suplimentat de un head-up display. Sistemele de asistență vor include un ADAS complet, pachet de parcare de la distanță, dar și o cheie digitală, ce poate fi acționată de pe smartphone.
Noul Toyota C-HR va fi produs în Turcia, în aceeași uzină în care a fost fabricată și generația anterioară, și va fi lansată pe piață în cursul acestui an.