Autobuzul Mercedes eCitaro, unul dintre primele propulsate exclusiv cu baterii de pe piața europeană, a depășit pragul de 1.000 de unități fabricate și vândute orașelor europene.
Mercedes se pregătește să lanseze luna aceasta versiunea fuel-cell a autobuzului eCitaro, la cinci ani de la debutul primului autobuz electric al mărcii germane. Momentul coincide cu atingerea pragului de 1.000 de autobuze produse în uzina din Manheim, acestea fiind comandate de mai multe orașe din Germania și din alte țări europene.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Versiunea electrică a autobuzului eCitaro a fost dezvoltată pe platforma deja cunoscută a autobuzului Citaro, fiind echipat cu baterii de până la 243 kWh. Din 2018, de când a fost lansat, autobuzul a cunoscut mai multe îmbunătățiri, inclusiv o baterie mai mare care a permis producția versiunii articulate (cu burduf), lansat în 2020. De la sfârșitul lui 2022, autobuzele electrice de la Mercedes au trecut pe baterii NMC, care au permis din nou majorarea capacității, la o greutate similară, care asigură autonomii de până la 280 km cu o singură încărcare.
Luna aceasta, Mercedes a prezentat la Barcelona, la salonul de transport public, versiunea cu hidrogen, fuel-cell, care permite o autonomie de 350 km, în varianta cu 128 de pasageri, sau 400 km în varianta scurtă, cu ajutorul combinației de pilă de hidrogen și baterie NMC, versiune pe care urmează să o lanseze în producție.
Bateria de pe eCitaro fuel cell are o capacitate mai mare decât cele folosite în mod curent pe motorizările cu hidrogen, contribuind atât la stocarea mai bună a energiei recuperate, cât și la un management mai eficient al energiei electrice folosite. Practic, Mercedes a instalat pe această versiune a lui eCitaro cea mai mare baterie pe care o regăsim și pe autobuzul full electric, de 392 kWh, care asigură resurse foarte mari șoferului, inclusiv pentru situațiile în care are nevoie de putere suplimentară (în pante sau când numărul de pasageri este foarte mare).
Combinația baterie – hidrogen permite totodată ca autobuzul să poată parcurge distanțe foarte mari fără încărcare pe traseu, fiind luată în calcul doar încărcarea cu energie și alimentarea cu hidrogen exclusiv la garaj.
Mercedes spune că rezervoarele de hidrogen au fost testate pentru rezistența la foc, impact și temperatură în conformitate cu cele mai noi standarde din industrie, componentele, precum și sistemul de prindere de pe acoperiș fiind supuse unor teste de vibrații și de impact.