Dezvoltarea modelului Dacia Duster 3 este în plină desfășurare, mașina având un program de lansare care începe în 2023, urmat de startul vânzărilor în lunile următoare premierei. Până atunci, mașina intră în linie dreaptă cu procesul de inginerie, iar una dintre componentele importante va fi sistemul 4x4.
Șeful Dacia, Denis Le Vot, a confirmat încă din luna septembrie 2021, la o întrebare adresată de Profit.ro, că Dacia Duster va păstra tracțiunea 4x4 și pe generația a treia, un reper pentru modelul românesc, pentru care a fost apreciat de public încă de la început. De asemenea, CEO-ul Dacia a confirmat faptul că Duster va fi primul automobil dezvoltat pe platforma CMF-B a grupului care va oferi tracțiunea integrală, astfel că toată lumea s-a întrebat care vor fi soluțiile tehnice pentru acest sistem.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, apar primele informații neoficiale referitoare la noua abordare a celor de la Dacia, fiind vorba despre o surpriză destul de mare: Dacia va trece la tracțiune 4x4 cu motor electric pe puntea spate, care va înlocui în acest fel sistemul clasic, bazat pe cardan și cutie de transfer. Este o soluție modernă, care se bazează pe simplitatea și eficiența unui motor electric, dar care ar putea genera costuri mai mari pentru versiunile 4x4 ale mașinii. Informația a fost publicată în premieră de francezii de la „L’Argus”, care citează surse din interiorul Renault. Un beneficiu al acestei soluții va fi posibilitatea de a implementa cutia automată pe acest tip de tracțiune, o solicitare venită pe scară largă din partea clienților Duster.
Design – 99% regăsit pe conceptul Bigster
În acest moment, conform datelor obținute de Profit.ro, din discuțiile cu designerii Laurens van de Acker și Yohann Ory, șeful studioului de design Dacia, din București, avem o certitudine a faptului că Dacia Duster 3 va avea un aspect foarte apropiat de conceptul Bigster. „Duster va avea o mulțime de elemente pe care le puteți vedea pe Bigster. Ambele mașini sunt dezvoltate în paralel, iar detaliile lor sunt complementare”, a explicat în luna martie a acestui an Yohann Ory. De altfel, desenele cu care Renault a înregistrat designul lui Duster la oficiul de brevete și mărci, apărute în publicația spaniolă AUTOFACIL, arată foarte clar cât de mare este asemănarea dintre Duster 3 și Bigster.
Denis Le Vot a explicat însă care vor fi diferențele dintre cele două: „Duster este clar un crossover, clar va fi o versiune 4x4, desigur, va fi clar „rough & tough”, va face parte din gama Dacia, asta va rămâne. Bigster, cu 4,6 metri, va fi mai mult un SUV, va fi un automobil pentru „cruising; pentru călătorii mari, este ceea ce caută oamenii la crossoverele din segmentul C. Caută o mașină spațioasă, cu poziție înaltă, confort, volum și toate astea le vom oferi cu noul Bigster. Fiecare din mașini va fi diferită”.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Renault face lumină în privința viitorului mărcii Dacia și al Uzinei de la MioveniProiect în dezvoltare, la RTR
Denis Le Vot, a venit în România, în toamna anului trecut, însoțit de vicepreședintele executiv Gilles Le Borgne, pentru a transfera proiectul Duster celor de la RTR, care au început practic pregătirea mașinii pentru producția de serie. „Suntem aici pentru ceva ce este mai puțin public, care nu este vizibil. Am adus în bagaje viitorul Duster și l-am înmânat, l-am transferat acestei țări. Design, schițe - n-o să le vedeți - dar sunt foarte aproape și de acum înainte proiectul este românesc. Asta înseamnă activități de design, inginerie, activități de dezvoltare, orice altceva, mașina este aici acum. Achiziții și orice altceva”, a explicat Denis le Vot la acel moment.
Gilles Le Borgne, vicepreședinte pentru inginerie al Renault Group, a confirmat că amplul program de lansări al Dacia va începe cu Duster 3: „Primul din acest program va fi noul Duster, iar acesta va dura puțin mai mult de 156 săptămâni, va fi mai aproape de 190 săptămâni, dar următoarele mașini vor fi efectiv în trei ani de când am anunțat”.
Motoare exclusiv pe benzină și hibrid
În ceea ce privește motorizările pe care le va oferi viitorul Dacia Duster 3, sunt aproape de 100% confirmări pentru mai multe propulsoare, existente deja în echiparea unora dintre mașinile grupului Renault: ECO-G 100 (Duster) și TCe 110 ( Jogger), apoi va fi o premieră, primul hibrid, chiar dacă este doar o jumătate de hibrid, 1.3 TCe mild-hybrid, care se regăsește pe Renault Arkana și care ar putea fi motorul pentru tracțiunea 4x4, precum și – probabil nu la momentul lansării – hibridul care va debuta în această toamnă pe Jogger, 1.6 E-Tech, care astăzi este regăsit pe Renault Clio. În același timp, vor dispărea propulsoarele mai vechi care astăzi sunt oferite pe Duster, dar cel mai important este faptul că va dispărea propulsia diesel, 1.5 dCi, care reprezintă un procent important din vânzările mașinii în acest moment.