Marca de lux Maserati, care se află în portofoliul Stellantis odată cu fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA Group, și-a lansat cel mai scump și performant model al său, MC20, un supercar decapotabil, ce va fi disponibil pentru comenzi anul viitor.
Maserati MC20 Cielo este versiunea de caroserie decapotabilă, spyder, a coupe-ului MC20 și, chiar dacă poartă un nume cu rezonanțe nostalgice pentru români, amintind de primul automobil mai sofisticat la care au avut acces clienții din România, în anii 90, el reprezintă tot ce are mai bun brandul italian de lux.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Maserati MC20 va costa nu mai puțin de 260.000 de euro, în versiunea sa de bază, devenind astfel cel mai scump model al mărcii și al întreg grupului Stellantis. Compania a anunțat că vânzările vor fi demarate abia în 2023, atât în Europa, cât și în SUA.
La fel ca toate celelalte mărci italiene din gama Stellantis, Maserati și-a accelerat procesul de lansare de noi modele, anul acesta având deja o altă premieră, SUV-ul Grecale, iar pentru sfârșitul anului este așteptat al treilea, un coupe din familia GranTurismo, cu termen de lasare de asemenea 2023. Acesta din urmă va fi și primul vehicul electric al mărcii Maserati, care urmează să intre astfel în lumea bună, alături de Porsche și alți rivali ai săi.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Renault face lumină în privința viitorului mărcii Dacia și al Uzinei de la MioveniNoul roadster MC20 Cielo va urma și el cu o versiune electric, dar care mai are de așteptat până în 2025, pentru a vedea lumina showroom-urilor.
Sistemul de propulsie al lui MC20 Cielo este un clasic, cu 3.0 litri V6, turibo, care poate genera 621 CP și un cuplu maxim de 730 Nm. Motorul este însoțit de o cutie cu dublu ambreiaj, cu opt trepte, ce acționează puntea spate. Accelerația lui Cielo este de numai 3 secunde, de la 0 la 100 km/h, cu 0,1 secunde mai lentă decât caroseria coupe.
Acoperișul lui Cielo este solid, de sticlă, și se rabatează în 12 secunde, fiind cel mai rapid din segmentul său. Geamul este de tip electrocromic, care devine opac în doar o secundă, la atingerea unui buton.
Anul trecut, Maserati a înregistrat o creștere a vânzărilor și a veniturilor, la peste 2 miliarde euro, revenind pe profit, după un an de pierderi, în 2020.