Cea mai nouă marcă auto din Europa, Ineos, lansată de miliardarul britanic Kim Ratcliff, a ajuns în România, prin intermediul celor de la Automobile Bavaria, care vor fi importatori ai primului model, Grenadier. Mașina a fost expusă publicului, temporar, aflându-se în turneu prin România pentru câteva zile. Ulterior, Automobile Bavaria va deschide un showroom în Otopeni, în care va fi expus noul automobil.
INEOS Grenadier, un automobil cu capacități off-road extinse, a ajuns în fața publicului din România, înainte de lansarea oficială a vânzărilor. Ineos Grendier reprezintă ambiția proprietarului companiei de a produce un gen de automobil care nu se mai fabrică, după ce Land Rover a scos din fabricație vechiul Defender.
Confruntat cu un refuz din partea Land Rover, atunci când a făcut o ofertă de achziție a vechilor linii de producție și a licenței pentru vechiul model, Ratclif a fost nevoit să pornească de la zero acest proiect, care a condus la fabricarea unui puternic rival pentru singurul automobil off-road greu din Europa, Mercedes G Class.
Chiar dacă designul lui Grenadier amintește cu toate detaliile sale de vechile Land Rover, el este un automobil original, care folosește la maxim caracteristicile unui segment pe cale de dispariție.
Grendier este un 4x4 cu un șasiu clasic, separat de caroserie, suspensii cu arcuri și motoare mari, cumpărate de la BMW, cu o cilindree de 3.0 litri, atât pe benzină, cât și diesel. Va fi disponbil în trei tipuri de caroserie: Wagon, cu 2 locuri, Utility Wagon, cu 5 locuri, și Station Wagon, cu 5 locuri. De fapt, este vorba despre aceeași caroserie, dar cu o arhitectură diferită la interior. Printre specificații se numără diferențialul central blocabil, cutia de transfer cu două trepte, tracțiune integrală permanentă, jante de 17 cu anvelope Bridgestone, diferite moduri de asistență. Puterea maximă a motorului este de 210 kW, pentru benzină, și 183 kW, pentru diesel. Mașina are o lungime de 4,89 metri, cu o lățime totală de 2,14 metri, un ampatament de 2,92 metri și o gardă la sol de 264 mm. Actualele motorizări au la dispoziție doar 13 ani de viață, pe piața din Europa, unde vânzarea de automobile electrice va deveni obligatorie în 2035, însă producătorul are timp suficient pentru a dezvolta și o versiune cu motor electric.
Ineos și-a selectat primii dealeri din Europa de Est, care vor vinde mașinile sale, aceștia fiind cei din România, Polonia, Cehia, Ungaria și Ucraina. Până la sfârșitul anului 2022, INEOS intenționează să ajungă la un număr de 200 de puncte de vânzare și service la nivel global.
Ineos și dealerul nu a transmis informații referitoare la prețurile noului model, acestea urmând să fie disponbile doar la cererea clienților.