Primele fotografii ale unui viitor model G Class în miniatură au fost făcute de trecători pe străzile din Germania, în timp ce se pregătea să urce într-un camion. Este vizibilă silueta care amintește de trăsăturile celebrului G, dar, din cauza proporțiilor reduse, duc cu gândul la un Suzuki Jimny.
Fotografiile au fost postate pe social media dar au ajuns la mai multe publicații de profil, care confirmă că este vorba despre „micul G” despre care au vorbit reprezentanții Mercedes.
Compania germană nu a oferit informații despre acest nou model, nici măcar un nume posibil, dar având în vedere sistemul actual alfanumeric de denumiri, este foarte posibil să avem o combinație de litere care începe cu G.
Planurile prevăd o posibilă lansare pe piață în 2027, ceea ce înseamnă că anul viitor vom putea vedea imagini cu mașina în versiune de serie, odată cu startul comenzilor, în a doua parte a anului.
Mercedes a dezvoltat o platformă nouă, modulară, MMA, care a fost gândită pentru a putea fi folosită de modelele electrice ale mărcii, dar cu opțiuni pentru motorizări cu combustie. Platforma este una avansată, pe 800 de volți, iar primul model care a primit-o este noul CLA EQ. Va putea fi folosită pentru sedanuri, hatchback-uri și SUV-uri, având posibilitatea să găzduiască baterii cu capacități până la 85 kWh, ce oferă autonomii de până la 800 km.
Viitorul baby-G Class va fi electric, dar nu se va rezuma la această propulsie, potrivit celor mai noi informații, ceea ce înseamnă că se va putea baza pe o cerere mult mai mare decât cea actualului G electric.
Nu va lipsi tracțiunea integrală și un sistem avansat de asistență, pentru a putea profita din plin de reputația modelului mai mare, considerat de multă lume drept cel mai potent autoturism 4x4 din lume.
În ceea ce privește desenul, dincolo de silueta specifică lui G Class și farurile circulare cu LED, nu sunt așteptate prea multe „floricele” stilistice, care ar dilua foarte mult caracterul dur al acestei mașini.
Mercedes G Class este unul dintre cele mai profitabile modele ale mărcii germane, însă volumele pe care le poate vinde acesta sunt reduse, din cauza prețurilor foarte mari. Di acest motiv, un model în miniatură, cu performanțe apropiate, dar cu prețuri comparabile cu cele ale lui GLC ar putea face minuni pentru veniturile companiei, în special pe piețele non-europene, unde brandul are o poziție exclusivistă.
















