Toyota nu renunță la segmentul A, un teritoriu în care modelul Aygo nu a făcut doar figurație, ci s-a numărat printre automobilele care au atras tinerii din Europa către primul lor automobil nou.
Acum, japonezii au prezentat primele imagini ale unui concept ce prefigurează viitorul model de serie, a treia generație Aygo, dar una cu trăsături noi, de SUV.
CITEȘTE ȘI Prin eMAG Ads, antreprenorii își pot promova produsele la peste 500.000 de potențiali cliențiToyota a prezentat în premieră conceptul Aygo X-Prologue, un concept care face legătura dintre segmentul A, modelul Aygo și ideea de crossover. Este o mișcare îndrăzneață, pentru că în acest segment nu s-au încumetat prea mulți constructori să abordeze caroserii SUV. „Cu Aygo X Prologue, cred că am demonstrat că o mașină mică poate fi mare și impozantă în personalitate”, susține Ken Billes, asisten designer șef al centrului de design din Europa al Toyota.
Marca a conceput și a dezvoltat noul model special pentru europeni, iar designul a fost lăsat pe mâna centrului din Nisa. Aici, designerii din ED2, cum se numește centrul, a fost creată o echipă specială, care a primit misiunea de a desena conceptul și modelul de serie.
CITEȘTE ȘI Învață de la traderi cu experiență prin VestorPrototipul viitorului Aygo X - o mașină care se aseamănă, din punct de vedere al dimensiunilor și tipului de caroserie, cu Dacia Spring - preia atât stilul, cât și proporțiile SUV-urilor existente în gama Toyota, dar transmite din prima clipă că este o mașină foarte mică. Are doar două uși, un hayon înclinat și roți mari, care accentuează statura redusă a mașinii.
Versiunea de serie a lui Aygo X, care ar putea să se cheme Cross, similar cu Yaris Cross, ar putea fi prezentată în acest an, urmând ca modelul să fie disponibil pe piețele europene în 2022. Mai mult, acesta nu va avea o versiune electrică, după cum a anunțat Toyota, pentru ca prețul său să nu fie afectat de costurile induse de o baterie.
CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor ciberneticePentru moment, conceptul nu are finalizat interiorul, astfel că nu știm cum ar putea arăta un viitor model din acest punct de vedere.
Toyota Aygo este construită în uzina din Cehia a mărcii, o unitate de producție care a rezultat dintr-o investiție comună cu PSA Group, dar pe care japonezii au cumpărat-o integral, ulterior.
Segementul A se află într-o perioadă de declin puternic, tot mai mulți constructori fiind pregătiți să renunțe la acesta, din cauza profiturilor mici pe care le obțin, raportat la cererea tot mai scăzută de astfel de modele. Fiat domină acest segment, cu două modele, Panda și 500, care împreună au vândut în 2020 aproape 300.000 de unități. Toyota Aygo a fost al treilea, la o distanță uriașă: 83.000 de exemplare, fiind urmat de Renault Twingo, cu 73.000 de unități și VW Up, cu 59.000.