Constructorul auto Xpeng este unul dintre cei mai importanți și cunoscuți producători de mașini electrice din China, în special datorită tehnologiilor avansate pe care le folosesc pe aceste mașini. Strategia de intrare pe piața din Europa este una care combină filosofia chineză a companiei cu tradițiile de business din regiune, dar cerințele pentru a deveni dealer al mărcii sunt foarte reduse.
Xpeng este în plin proces de intrare pe piața din Europa și încearcă să găsească cea mai bună metodă pentru a-și găsi strategia potrivită. Șeful regiunii Europene este un german, care spune că pentru a putea să cucerească piața, va folosi sistemul tradițional cu rețea de delaeri. „Dealerii buni vând mașini cu succes de decenii și nu vrem să le restricționăm afacerile, ci mai degrabă să-i încurajăm.
Ei trebuie să câștige bani buni cu marca”, spune Markus Schrick, șeful Xpeng Germania, dar el precizează că strategiaa generală este stabilită în China. „Dacă plecăm din China, filosofia noastră este «o facem cum o fac localnicii», spune Schrick, într-un interviu pentru Automobilwoche.
El subliniază însă că, față de alți constructori chinezi, care au în Europa foarte mulți angajați din China, la Xpeng „nu există un singur reprezentant din China în sediul nostru”.
După cum explică șeful Xpeng, condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un dealer potențial pentru a fi admis în rețea sunt foarte puțin restrictive. „Poate investi de la doar 25.000 de euro. Nu mai are nevoie de altceva.
Nu are nevoie de design interior sau să-și pună gresie nouă, lucruri care costă bani mulți. Are nevoie de o zonă de vânzare pentru 3 – 4 mașini, o siglă Xpeng pe perete și poate un stâlp în afara clădirii. Orice altceva e alegerea lui, el știe cum funcționează afacerea”.
Așa a ajuns marca Xpeng la 20 de dealeri pe prima piață pe care a intrat, Germania, și țintește până la 120 de showroom-uri pentru a acoperi toată țara. Și în Spania și Portugalia marca are deja 12 dealeri care oferă atât vânzări, cât și servicii post-vânzare. Aici intrarea s-a făcut printr-un parteneriat cu o companie locală, care va coordona activitatea pe ambele piețe.
„Suntem profund angajați pe piața europeană, care trece printr-o transformare în mobilitatea electrică și inteligentă și suntem încântați de eforturile noastre continue de a ne extinde prezența în regiune”, a declarat Brian Gu, CEO Xpeng.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Dacia relansează Spring Cargo, cel mai ieftin LCV din EuropaAccentul pe care îl pune compania pe tehnologie se vede din distribuția personalului. Din 15.000 de angajați, 40% lucrează în cercetare și dezvoltare, iar jumătate dintre aceștia sunt programatori. „Astăzi software-ul se dezvoltă în paralel cu șasiul sau poate chiar în avans”, mai spune Schrick.
El explică faptul că sunt trei întrebări esențiale în acest moment din partea clienților. Cât de departe ajunge, cât de repede se încarcă și ce putere are o mașină. „Modelul G9 are o autonomie de 570 km, se încarcă în 15 minute de la 20 la 80% și are 550 CP. Credem că satisfacem clienții cu aceste performanțe”.