Audi trece printr-o perioadă importantă de transformări, atât din punct de vedere al tehnologiei, cât și din cel al designului. După noile Q6, A5 și A6, luna viitoare va fi lansat noul SUV Q5, cu motoare termice, care va aduce noi schimbări mari ale designului.
Audi are în acest sfârșit de vară o prezență extrem de activă pe piața de noutăți, cu nu mai puțin de trei lansări programate, începând cu noul A5, care a înlocuit fostul A4. Acesta a fost urmat de noul A6 e-tron, versiunea electrică a sedanului de clasă medie, iar la început de septembrie se pregătește deja noul Q5, un model ce va respecta noul sistem alfanumeric de denumiri, ceea ce înseamnă că va avea motoare cu combustie și hibride.
SUV-ul Q5 a ajuns deja la a treia generație și vine acum cu un design complet schimbat, după cum reiese din prima imagine publciată de brandul cu patru inele. „Audi Q5 a reprezentat succesul Audi pentru mai bine de 15 ani”, a declarat CEO-ul mărcii, Gernot Dollner. „Cu a treiea generație a celui mai popular SUV, începem să întinerim portofoliul de SUV-uri cu modele cu motoare cu combustie eficiente și cu versiuni hibride”.
Programul de lansări al Audi prevede peste 20 de noutăți în 2024 și 2025, mai bine de 10 fiind electrice. În 2024, înainte de cele trei lansări de vară, a debutat noul Q6 e-tron, primul model dezvoltat pe noua platformă PPE a grupului VW, împărțită de Audi cu Porsche, care a utilizat-o pe noul Macan.
CITEȘTE ȘI FOTO MG lansează noul ZS HEV în România, simultan cu restul Europei. Prețul de start, mai mic decât Duster hibridAudi trece printr-o perioadă mai puțin fastă, cu vânzări în scădere, inclusiv pe segmentul electric, și cu un declin al veniturilor și vânzărilor îngrijorător. Veniturile Audi în primul semestru al anului au scăzut cu aproximativ 3 miliarde euro față de 2023, iar profitul operațional s-a redus cu 42%, adică un minus de 1,4 miliarde euro. Marja operațională a ajuns la un nivel scăzut, 6,4%, cu 3,6 pp sub valoarea din 2023. Profitul generat de companie în prima jumătate de an s-a redus cu 1,1 miliarde euro.
Anul trecut, în septembrie, CEO-ul Audi, Markus Duesmann, a fost înlocuit de șefii VW Group cu Gernot Dollner, din cauza ratării mai multor ținte, inclusiv cele legate de finalizarea software-ului necesar lansării noilor modele.