SUV-ul Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump model al mărcii românești construit vreodată, va debuta public la Paris, dar startul producției nu va avea loc în acest an, ceea ce înseamnă că modelul nu va contribui la rezultatele uzinei din Mioveni în 2024, relevă datele Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Planurile Dacia cu modelul Bigster sunt foarte clare în acest moment. Noul SUV, care va duce marca Dacia pentru prima dată nu doar la lungimi de peste 4,60 metri, ci și la prețuri de peste 30.000 de euro, va avea premiera pe 14 octombrie, la Paris, în prima zi a salonului Mondial de l’Auto.
În paralel, uzina din România intră în procesul de pregătire a producției, care presupune adaptarea instalațiilor și echipamentelor la noul model. Primele mașini, cele de preserie, vor fi produse la final de an, însă producția de serie va debuta doar în 2025, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Programul prevede de asemenea startul comenzilor la finalul anului 2024, cu lansarea livrărilor în prima jumătate a anului 2025, la scurt timp după debutul producției, când primele mașini vor ajunge la dealeri.
Deși despre Bigster s-a spus că este doar un Duster mai lung, Dacia a încercat să diferențieze cele două modele astfel încât Bigster să ofere mai multă eleganță și confort șoferului și pasagerilor, astfel încât mașina să fie percepută ca un vehicul veritabil de călătorii lungi.
„Bigster va fi mai mult un SUV, va fi un automobil pentru cruising, pentru călătorii mari, este ceea ce caută oamenii la crossoverele din segmentul C. Caută o mașină spațioasă, cu poziție înaltă, confort, volum și toate astea le vom oferi cu noul Bigster”, a explicat Denis le Vot, CEO al mărcii Dacia.
Printre elementele diferite ale lui Bigster ar putea fi dispariția piesei de plastic negru de pe ușă, care sugerează un snorkel de off-road și care, de fapt, nu are niciun rol pe Duster.
CITEȘTE ȘI VIDEO Uzina Audi din Bruxelles a fost oprită și este împiedicată să repornească. Angajații protestează acumDe asemenea, unele detalii ale barelor de protecție, dar și o parte din protecțiile laterale ar putea reduce aspectul de mașină dură, de off-road, în favoarea unei apariții mai elegante. Nu este clar dacă Dacia a investit într-un interior mai rafinat, având în vedere că Duster folosește plastice foarte dure și un design robust, cazon. Fotografia realizată pe computer de Kolesa.ru poate sugera felul în care va arăta Bigster.
Și despre motorizările pe care le va aduce Dacia s-a scris mult, dar trebuie să reținem doar faptul că vom avea, în viitor, o gamă mult mai bogată derivată din actualul propulsor de 1.2 litri pe benzină, cu puteri mărite, dar și o versiune cu tracțiune integrală mecanică – electrică, de tip e-4WD. Acest detaliu ar însemna că Dacia va oferi în premieră tracțiune 4x4 cu cutie automată, o combinație cerută de piață dar inexistentă până acum.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Ne putem aștepta la scumpiri ale motoarelor pe benzină. Marii producători riscă amenzi uriașe dacă nu vând masiv mașini electrice pentru a reduce emisiile de CO2Estimări de preț
Nu în ultimul rând, prețul lui Bigster va depăși fără discuție pragul de 20.000 de euro, dar nu se va îndepărta prea mult de acesta. Estimările Profit.ro vizează un nivel de start pentru ECO-G de aproximativ 22.000 de euro, cu aproximativ 25.000 de euro pentru echiparea de top, cu motorul similar.
În privința versiunilor 4x4, lucrurile sunt greu de anticipat, deoarece este foarte posibil ca Bigster să nu mai ofere tracțiunea mecanică de pe Duster, ci doar pe cea hibridă, care va fi cu mult mai scumpă.
Putem estima însă că un Bigster cu noua motorizare hibrid, în echipare Essential, va costa aproximativ 28.000 de euro. La fel de sigur este faptul că Bigster va fi prima mașină Dacia care va depăși 30.000 de euro în echiparea cea mai scumpă.
Profit majorat
Dacia va intra, odată cu startul producției Bigster, într-o nouă zonă de profitabilitate, având în vedere prețurile mai mari și investițiile deja realizate în platforma și componentele CMF-B low-spec, inclusiv în modelul Duster.
CITEȘTE ȘI FOTO - ANUNȚ Mai multe linii de transport în comun au fost reconfigurate pentru metroul ce va asigura legătura dintre Capitală și Aeroportul Internațional „Henri Coandă”Cu o valoare a marjei operaționale care a depășit 12 procente în acest moment și cu o țintă EBIT de 15% pentru 2030, când Dacia estimează că va vinde 1 milion de mașini anual, marca românească deținută de Renault Group și-a prognozat o dublare a veniturilor în următorii cinci ani, susținută jumătate din creșterea volumelor, jumătate din creșterea prețurilor, corespunzător intrării în segmentul C. Volumele vor crește cu ajutorul Duster 3, Bigster, plus cele două modele C-Neo.
Prețurile vor crește de la toate modelele, dar în special de la ultimele trei. În acest fel, Dacia mizează pe o dublare a ROCE, care deja este cu mult peste cel al Renault Group.